Mail merge naar email mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauluz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Hoi,

Is het mogelijk om vanuit Word (met een hoofddocument en een excel bestand met gegevens) een mail merge te maken naar diverse emailadressen dmv Outlook?

Ik hoop dat iemand een oplossing weet? Of anders zins dmv een ander softwarepakket / Access.

Alvast bedankt.

Groet, Paul

Paul,
Dit is volgens mij wel mogelijk. Word-documenten kun je vanuit Word direct naar een email adres versturen. Outlook wordt dan automatisch opgestart en gebruikt voor de verzending. Wat je moet doen in Word is via een macro de mailmerge uit laten voeren en tevens het verzenden uit laten voeren.
Ben je daar in thuis?

Vrees van niet.

Wél kan je de adreslijst in Outlook importeren.

Geef in ieder geval de kolom met de (volledige) namen de naam "Naam" en die met het email-adres "E-mail" (zonder aanhalingstekens)
Na de adressen geimporteerd te hebben kan je de emailadressen gebruiken om mailmerge te plegen.

Paul, Vecom,
Jullie hebben mij erg nieuwsgierig gemaakt, dus eigenwijs als ik ben heb ik het even uitgeprobeerd en volgens mij met succes. Ik gebruik MS Office 2003, maar volgens mij zitten de gebruikte opties ook in oudere Office versies. De beschrijving die ik gemaakt heb is te groot om hier te attachen, dus die staat op mijn website:

www.winkelhaak.nl/Mailmerge.pdf

Ik ben erg benieuwd naar jullie reaktie.

Laatst bewerkt:
OK,

Dit werkt inderdaad, althans bij mij in MsOff2003 NL (en dus met de nl menu0opties......).

Mail merge

Thanks, het werkt inderdaad!

Nu had ik nog een vraag ik krijg bij het verzenden van de gegenereerde emails in Word twee vragen:

1) Of ik toegang wil verlenen voor een aantal minuten ik geef hier dan ook toegang toe.

2) Daarna komt hij per emailadres met de vraag of hij het mag versturen.

De help tekst van Word is:
Een programma probeert berichten te verzenden met de opdracht Item.Send.
Een programma probeert automatisch e-mailberichten te verzenden met de VBA-opdracht voor Microsoft Outlook Item.Send. Klik op Ja als u wilt dat dit programma de e-mailberichten kan verzenden. Klik op Nee om het programma toegang te weigeren. Als u niet weet welk programma de e-mailberichten verzendt, is het raadzaam om op Nee te klikken om te voorkomen dat een virus wordt verspreid.

Opmerking Terwijl dit bericht wordt weergegeven is de knop Ja gedurende vijf seconden niet beschikbaar.

Deze knop komt voor iedere email terug, vandaar mijn vraag:

Is deze vraag te omzeilen? ik heb de macrobeveiliging al op laag ingesteld en de 'toegang tot Visual Basic project vertrouwen" aangevinkt.

Gr, Paul

Ja beste 'Femda' dat is duidelijk, alleen geeft het geen antwoord op de vraag van Pauluz, namelijk of hij - vanuit Word met gebruikmaken van een adressenlijst in Excel - een mailing kan plegen naar meerdere emailadressen.
Daar gaf Akrabbe het antwoord op!

Pauluz, de meldingen die je krijgt hebben w.s. te maken met beveiligingsopties in Outlook.
Via het menu Extra > Opties tabblad beveiliging kom je wellicht verder.

Vecom PLZ HELP!

Beste Vecom,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.

Ik gebruik Acces om via Item.Send mail te versturen.
Ik krijg exact dezelf meldingen als hierboven beschreven.

Dit kan niet uitgezet worden met beveiligings opties binnen outlook. Dit is best een ramp, sinds ik outlook 2003 heb. Het is me ook niet gelukt om te downgraden naar office 2000 waar het wel bij werkte...

Heb je ideen???

Vanst onwijsssssss bedankt!

JynxZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan