mail() met localhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johantrax

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
1.268
Beste allen,

Ik ben bezig aan een CMS, waarbij ik ook een wachtwoord-vergeten module zou willen implementeren. Nadat de accountinfo is aangepast zou ik graag een mail verzenden met een soort van activatielink in.
Nu ben ik tot de simpele conclusie gekomen dat ik dit niet kan testen via mijn lokale server (EasyPHP2.0b1) simpelweg omdat die geen mails kan verzenden :(

Weet iemand van jullie wat ik moet bij-installeren/configureren op mijn server zodat ik mails kan versturen met de mail()-functie van php ?

--Johan

@mods: ik twijfel of deze vraag hier wel thuishoort, of bij webservers, maar heb hem hier geplaatst gezien de link met de speciefieke php-functie. mijn excuses indien verkeerd geplaatst


[EDIT] even in de php.ini-file kijken en smtp instellen bleek voldoende :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
En wat is de rest van de vraag? Bij de aanpassing staat als reden dat hij gedeelte is opgelost...

Een activatielink is een optie, ikzelf heb een poos geleden eens een random wachtwoord naar het email adres laten sturen.
Werkte ook prima.
 
het nadeel nu is dat ik op een laptop werk, met wireless. en dus altijd opnieuw in php.ini moet gaan aanpassen afhankelijk van of ik thuis, bij m'n vriendin, op kot, of op school zit...

Dus vraag ik me af of er een mogelijkheid is van in php.ini naar localhost te verwijzen, en op mijn localhost iets te draaien die automatisch naar de correcte smtp forward ?

--Johan
 
Heb je al geprobeerd om 1x de boel thuis in te stellen zodat het daar werkt en dan naar een andere locatie (vriendin [Wat je daar met een laptop moet doen ontgaat me even :D ], school etc.) te verplaatsen om daar vervolgens te proberen of het script werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan