Mail met mijn naam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
501
Is het mogelijk dat er een mail met mijn naam vanop een andere PC wordt verstuurd? Zonder dat de eigenaar van de andere PC er iets van weet, door één of ander virus bvb?
Namelijk vanop de PC van mijn zus is er waarschijnlijk een mail verstuurt met als onderwerp "Re Nieuwe computer" . Met als afzender mijn naam.
Ik heb zelf die mail ook gekregen, heb gekeken op de webmail, en die mail is verstuurt op een moment dat mijn PC niet op het net zat. Dus hij kan niet van mijn PC komen denk ik. Die mail is ook naar personen gestuurd die ik helemaal niet in mijn adresboek heb.
Heeft iemand als eens zoiets eerder meegemaakt.
 
Ja, dat is zeker wel mogelijk. Als iemand een bepaald virus heeft, kan deze emailtjes versturen met jou naam als afzender. Hier kun je helaas weinig aan doen of je moet kunnen achterhalen wie dat virus heeft. In ieder geval iemand die jou emailadres heeft.
 
Ik laat haar de PC eens scannen deze avond, zal eens kijken wat dit voor resultaat geeft. Heb hier bij mij ook eens de virusscanner laten lopen en de scan gaf als resultaat dat de Trojan Horse "crackerbox.exe" 6 keer aanwezig was. Kan dat daar iets mee te maken heben? Heb alle besmette files handmatig verwijdert en na nieuwe scan is er niks meer aanwezig van virussen of trojan horses.
 
Geplaatst door lupot
Kan dat daar iets mee te maken heben?

Heeft er niets mee te maken, zoals Tiborv al zei;
er bestaan virussen (waaronder Klez) die gewoon een naam uit je adresboek pakken en vanuit die naam zichzelf versturen.
Het probleem ligt dus echt bij je zus.
 
lupot,

Er zijn meerdere virussen die dit doen.
Klez en Yaha zijn er 2 van.

Het Bugbear virus die stuurt zelfs complete emails met text en al die er ooit gestuurd zijn of ooit ontvangen zijn door de de besmette persoon.
 
Heb zonet zelf dat Bugbear virus ontvangen van een of andere nobele onbekende, norton had het herkend, heb mail verwijdert uit outlook en virus verwijdert uit Quarantained items, is dat voldoende. Mail is niet geopend geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan