mail met spaanse of portugese tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik ben zo onnadenkend geweest en heb zo'n email geopend met alle gevolgen van dien. Ik heb de raad van Michael 4446 opgevolgd. Na de scan kreeg ik inderdaad een mededeling dat er 1 trojan horse was. Na de scan heb ik apply all actions gedaan. Ik kreeg de medeling dat het in quarantaine stond. Helaas kon ik het vakje SAVE REPORT niet aanklikken. Ook als ik keek in Quarantaine stond ie LEEG. Terug naar Scanning vond ik weer de mededeling van mijn Trojan Horse en all settings done. Er kon niets worden aangeklikt. Ik wist niet hoe ik verder moest. Ben nu opnieuw aan het scannen met AVG en heb quarantaine maar vervangen door Delete. any suggestions Michael ? Bvd Zonnestraal

dank voor het advies

Direct als mijn scan klaar is, melding nu: threat": Trojan.killFiles.gh Risk: high, en ik kan wederom niet verder volg ik het advies op. Alvast dank. Zonnestraal

nog niet gelukt

Helaas AVG-AD AWARE en SPYBOT geen van alle hebben geholpen. Ik heb inmiddels een log op Hijack this log geplaatst.

hoogst waarschijnlijk opgelost

Na veel lezen op allerlei sites ben ik tot het volgende gekomen: het verwijderen van het bestand LTASKUP.EXE. Aan het bestand zat visueel iets vast en er stond de datum bij waarop alle ellende was begonnen. Werkwijze:
- Start taakbeheer mbv ctrl-alt-del
- Klik op tabblad processen
- klik in het vakje procesnaam om te sorteren op procesnaam
- zoek naar ltaskup.exe
- rechtsklik op de procesnaam en stop de taak (bevestig met OK)
- start de windowsverkenner en verwijder het bestand
c:\windows\media\ltaskup.exe
- herstart de computer

Ik zal het nog een dag aankijken en dan hoop ik dat ik opgelost kan toevoegen aan mijn vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan