mail met worm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Geregeld krijg ik mailtjes met deze inhoud:

If the message will not displayed automatically,
follow the link to read the delivered message.

Received message is available at:
www.wanadoo.nl/inbox/marietha/read.php?sessionid-15768

Er zit dan een bestandje bij, bijvoorbeeld: message.scr

Is dit een worm? Hoe kan ik dit verwijderen?

Alvast bedankt, emc

Netsky dus, dan heb je of geen virusscanner of eentje die totaal niet werkt of niet up to date is. Daar zou ik maar eens werk van maken:rolleyes:

Ik heb, een volledig update versie van, Norman Virus Control. Deze pikt het er echter niet uit. Op deze site (http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_BUCHON.C) staat er iets vergelijkbaars vermeld. Echter, de handmatige manier van verwijderen lukt niet. Voor de niet handmatige manier moet ik diverse programmaatjes installeren, ik weet niet of ik daar het probleem alleen maar erger mee maak?

Is de site en werkwijze bij jullie bekend?

Alvast bedankt, emc.

ook bitfender (via detip van maestro12) vond helemaal niets. Toch blijf ik deze mailtjes wel ontvangen.

Als de on-line virusscanners zeggen dat je virus vrij bent, dan moet je daar maar vanuit gaan. De mail die jij ontvangt komt dus van iemand anders, die wel besmet is en waar jij in het adresboek voorkomt of in een doorgestuurde mail vermeld staat (daarom, verwijder altijd overbodige adressen uit de mail als je een mail doorstuurt)
Je kan er verder niets aan doen, gewoon de mails wegblijven gooien, beslist niet openen of op de link klikken, het zal vanzelf minder worden c.q. ophouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan