mail naar Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Mijn e-mails komen allemaal binnen (volgens de MX-instellingen) bij mijn webhost.
Mijn Google Mail haalt deze mail op en daar bekijk ik ze. Daar zit helaas een vertraging van maximaal 30 minuten in.
Kan ik de MX-records ook laten verwijzen naar Google, zodat de mail rechtstreeks bij Google binnenkomt?
Ik heb gelezen dat dit mogelijk is met Google Apps for Work, maar dat heb ik niet. Ik heb een standaard Gmail-adres, die mijn mails van guido@domein ophaalt.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Beste Guido,

Inderdaad is kan het best een tijdje duren voordat gmail de mail ophaalt vanuit externe pop of imap servers. Dit is zeker op te lossen met Google apps for work, maar daar zitten kosten van € 4,- per maand aan verbonden. Je krijgt dan wel een grotere Drive en je kan je mail gewoon versturen vanaf je originele @domein adres.

Waar ik even naar zou kijken is naar de SOA instellingen van je DNS server. Hier kan je namelijk instellen hoe lang het duurt voordat een andere server weer contact mag maken met jouw server. Ik weet niet welke hosting software je gebruikt, maar bij Plesk staat dat bij de dns instellingen van je domein.

Kijk ook even hier na, is wel een interessant artikel voor je https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc779148(v=ws.10).aspx

Groetjes
Jim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan