Mail niet naar verzonden items maar naar bepaalde map.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi Allemaal,

Is het mogelijk (al dan niet met vba) om een kopie van een verstuurd mailtje niet naar send items te laten gaan maar naar een map/folder in een persoonlijke map/archief map.

ik gebruik office 2003 en 2007.

Peace,
Rich_Art. :thumb:

Dat kan via de menu-optie Extra > Regels en waarschuwingen > (Knop) Nieuwe regel ...
en dan
'Berichten die zijn verzonden naar een distributielijst naar een map verplaatsen'

de rest wijst zich vanzelf.
Het lijkt of het alleen om een distributielijst zou gaan, maar je kan ook individuele contactpersonen in deze regel opnemen.

Thanks voor de reactie.

Dit had ik al gedaan. Het probleem is dat ik daar dan moet kiezen naar wie ik een bericht verstuur.
Ik wil gewoon dat er in plaats van een copie naar de send items van mijn "postvak in" gaat er een copie naar een send items in mijn archive map gaat.

In de settings kan je wel uitzetten dat er een copie van de mail naar de send items moet worden gestuurd maar je kan niet zeggen, stuur het naar een bepaalde map.

Ook wil de regel en waarschuwing wel eens falen. Dit heb je niet met de normale settings van de copie naar send items. Dit werkt altijd.

Peace,
René :thumb:

Hoi,

Uit je verhaal blijkt dus dat je kennelijk maar één ding wilt uiteindelijk: de verzonden berichten archiveren ..... (naar archive.pst kopiëren).
Welnu daar is de optie 'autoarchiveren' voor.
Voor de rest begrijp ik eigenlijk niet wat je precies beoogt.
Enne ..... bij mij werkt het uitvoeren van die regels al jaren prima.
Wat wel eens gebeurt is dat mensen me vragen waarom een regel niet goed werkt, en dan blijkt steeds dat ze met de regel iets ánders willen dan ze hebben ingesteld ......

Ja misschien wat lastig te begrijpen.
We zitten hier met een hele kleine exchange mailbox. Policy...
We willen wel graag de send items bewaren maar liever niet in het postvak in.
Natuurlijk kan je gewoon dagelijks even de send items verplaatsen naar een archive folder.
Lijkt me simpel genoeg.
Echter er zitten hier een paar snurkers die zelfs zo'n simpele taak niet kunnen uitvoeren. (blijkbaar) en dus wil ik dit graag automatisch laten gebeuren.

Heel simpel gezegd,
Ik stuur een mail en een copie van de mail moet naar een archive folder worden gestuurd en niet naar de send items.

Misschien is het mierenneu...ij maar ik onderzoek gewoon wat men hier wil.
Autoarchive is niet de oplossing want die maakt een backup van alles.

Even goed bedankt voor de reactie en ik ga nog even onderzoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Peace,
René. :thumb:

Hallo,

Een regeltje inbakken lijkt mij toch het simpelst.

Heb je dit al geprobeerd? (zie Bijlage..Beschrijving van de regel)
Begin wel met een lege regel en niet op basis van een sjabloon!

De folder DS kan dan een .pst bestand zijn op een plek waar de klanten
veel meer schijfruimte hebben.

Dit laat wel een kopie staan in de sent items, maar deze kan je ook automatisch
laten legen bij het sluiten van Outlook.
Deze setting kan je vinden onder:
Extra/Opties/Overig.
Zie bijlage: opties

Just an Idea...

Bijlagen

• regeltje.jpg
    regeltje.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 87
  • opties.jpg
    opties.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 77
Bedankt voor de reactie. Maar dit blijft via regeltjes...
Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten. :)

Opgelost...

Peace,
René :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan