Mail ontvangen bij windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik had XP, nu windows 7. Daar zit live messenger op. Emailadressen ingevoerd, ging snel. Maar ik ontvang nu geen mail.
Ik neem aan dat ik ergens toch POP3 etc zal moeten invoeren?
Weet iemand die gegevens van Ziggo...

E-mailservers
Gebruik onderstaande gegevens voor het instellen van je e-mailservers. De instellingen gelden voor e-mailadressen van zowel Ziggo, Multikabel, Casema als @Home.

* Inkomend: pop.ziggo.nl
* Uitgaand: smtp.ziggo.nl

Welke gebruikersnaam je moet gebruiken voor het ophalen van mail zul je ergens in het geleverde papierwerk van Ziggo moeten vinden.

Succes,

Tijs.

Dank, gebruikersnaam weet ik wel.
Ik haal de mail nu maar op via webmail. Live heeft een mail adres eindigent op live dus ander adres dus geen mail van eerder.
Wat een vreselijk onhandige streek (moesten ze ivm concurrentie redenen???)om geen mail programma in windows 7 mee te leveren. Onder messenger mail ontvangen vind ik erg onprettig, ik heb het liefst een apart mailprogramma....

Tsja, ik geloof inderdaad dat het ligt aan de nieuwe concurrentieregels.

Overigens zijn er genoeg (gratis) alternatieven, zoals Thunderbird

Als je vraag nu is opgelost: Klik even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Hoi !

Wat er voor moeilijks is aan het instellen van een e-mail adres in Winmail, Hotmail Outlook etc. etc. heb ik nooit begrepen !

Pak de aanmeldingsbrief van je provider erbij en stel de juiste gegeven in.

Bovendien: onder Win 7 kun je ook gewoon Outlook gebruiken, zoals je mogelijk altijd gedaan hebt !

Er is echt niets veranderd: in Outlook Expres moest je ook 'n e-mail-adres instellen.

Trouwens: de suggestie van @Tijs betr. Thunderbird zou ik zeker in overweging nemen.

Greetz,

Harry.

Windows mail is de opvolger van outlook expres en is een apart programma dat ook al in vista zat. Volgens mij kun je dit gewoon downloaden bij microsoft.
Inderdaad Microsoft mocht geen mailprogramma bijleveren in W7 met dank aan de alom bejubelde Neelie Smit.
De instellingen van ziggo kun je gewoon invoeren. Neem ik aan want bij chello/upc is dat ook zo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan