Mail ontvangen gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roos40

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Berichten
6
Hallo
Ik zit met het volgende probleem.....sinds gisteren een nieuwe pc met een adsl aansluiting van mycom myadsl.
Nu kan ik wel mail verzenden maar ontvangen doe ik niks. Zegt ie dat mijn mailadres niet bestaat. Maar als ik een mailtje verstuur naar mijn hotmailadres en ik kijk bij eigenschappen en details dan staat er toch wel een goei adres denk ik. Is er iemand die ook via deze provider op internet zit en weet hoe ik dat moet instellen.
Mvg Roos :cool:
 
Welk programma gebruik je om te mailen.
Hoe zijn de instellingen van je account.

kun je dat hier eens plaatsen.
 
Versturen is heel wat anders dan ontvangen.
Je zult toch ergens een klein foutje hebben gemaakt.
Ontvangen is pop3, versturen is smtp.
Iedere provider vermeld dat weer anders.
Bij mij is dat b.v pop.planet.nl en mail.planet.nl.
Heb je de papieren van de provider? Loop alles dan nog eens rustig door.
Kijk wat eventueel anders kan en stuur jezelf dan even een mailtje.

Over het algemeen kun je de instelling op de site van je provider nakijken.
 
Nou ik gebruik outlook expres. En mijn uitgaande mail staat op smtp.myadsl.nl dus dat is volgens mij wel goed.
En verder heb ik naar mijn inziens alles goedstaan.
 
Dat denk ik niet. Anders zou je vraag niet hier staan :D
Geloof me, het zit altijd in iets stoms. Wachwoord toch verkeerd, ergens bij je inlognaam een stom puntje.....
 
Hallo puppie

heb dus een emailadres aangemaakt op mycom.nl. dan probeer ik een mail te versturen via hotmail naar da adres en dan moet ik me aanmelden bij pop.myadsl.nl.
daar gebruik ik mijn login en password voor , daar kom ik binnen maar ik krijg de mail weer terug omdat het adres ongeldig is. snap er geen r**t van. ik ga naar myadsl.nl dan klik ik op email dan kom ik bij my mail dan bij het eerste staat uw domeinnaam en dan mailbox - type - password en ik neem aan dat ik daar een mailadres moet aanmaken toch? moet ik bij type dan mailbox of doorsturen aanklikken?of zit ik er helemaal naast. Snap er echt niks van ben een leek in die provider.:confused:
 
Het volgende begrijp ik van deze provider;
1 je hebt een website aangemaakt deze noemen we even domeinnaamwebsite.

je e-mail is dan b.v. roos40@domeinnaamwebsite.myadsl.nl

inkomende mail is pop.myadsl.nl
uitgaande mail is smtp.myadsl.nl

gebruikersnaam is het gedeelte voor het @ teken dus in ons voorbeeld roos40
Het wachtwoord is wat jij opgegeven hebt bij het maken van domeinnaamwebsite.

Toen jij je aanmelde voor een website heb je ook een e-mail account moeten aanmaken, klopt dat.
 
Dit is wat ik krijg als ik bij www.myadsl.nl en ik klik op e-mail. heb helemaal geen emailadres gekregen van de provider. volgens mij moet ik er zelf 1 maken en dat kan zeggen ze op onderstaande page maar zeker weet ik het niet.had een mailadres aangemaakt maar zie deze er ook nie bijstaan. dacht misschien is er wel iemand die ook bij deze club is en mij kan vertellen welke stappen ik moet ondernemen om alles werkende te krijgen.anders tijd morgen voor de helpdesk.heb een hotmailaccount en daar ontvang ik wel post mee.









Welkom , via dit scherm kunt u uw mailboxen activeren, aanpassen en aanmaken. Onderin dit scherm ziet u uw huidige mailboxen, als dit de eerste keer is dat u dit scherm gebruikt dan staat hier nog niets behalve de default mailbox, verwijder deze niet, deze zorgt voor uw mailafhandeling.



Uw domeinnaam: e-leijsten.myadsl.nl
Mailbox Kies hier de naam van uw popbox, dus zonder @
Type Mailbox of Doorsturen
Password Password voor popbox; e-mail adres voor 'doorsturen'


Default mailbox herstellen
Indien u perongeluk toch uw default heeft verwijderd klik
dan de knop 'Fix MyDefault'


E-Mail adres
default Mailbox
 
Dan heb je dus nog geen mailbox aangemaakt.
Dit moet je dus nog even doen, pasop gooi de default niet weg.
 
Maar weet je misschien dan hoek da doen moet want ik weet het allemaal nie meer
:mad:
 
Helaas Roos daar kan ik je niet mee helpen.
Ik kan namelijk geen account daar aanmaken.
Het makkelijkst is inderdaad even bellen met de helpdesk.:eek:
 
:eek:
in ieder geval bedankt voor het meedenken.
bel morgen ff de helpdesk.
nog een fijne avonds en tot denks maar weer. :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan