Mail ontvangen lukt, mail verzenden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

retoke

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
16
Hallo iedereen,

Ik heb een windows vista laptop en ik gebruik windows mail om mails te versturen. Mails ontvangen lukt prima maar mails verzenden lukt niet.
Ik krijg de volgende error

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account:'myemail@belgacom.net', Server: 'relay.belgacom.net', Protocol: SMTP, Poort 25, Beveiligd(SSL):Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik heb de server instellingen voor uitgaande alsook inkomende mail bekeken en deze kloppen. Ik heb mijn firewall + virusscanner uitgeschakeld, dit hielp niet. Ik heb (met firewall en virusscanner uitgeschakeld) al geprobeerd de verificatie voor server voor uitgaande mail in en uit te schakelen maar dit geeft geen verschil.

Ik heb geen idee wat er mis gaat, of wat ik nog kan proberen.
Iemand een idee?

Dank bij voorbaat!

(PS: was niet 100% zeker in welk forum dit moest)
 
Kijk hier voor de mogelijke oplossing.

Ok heb de link bezocht maar wat ze daar zeggen is me niet volledig duidelijk
Bv:
"Open een opdrachtprompt op de Exchange Server-computer."

Wat is de exchange server computer? Is dit mijn computer?


Ook als ik dan verder lees om het probleem ivm poort 25 op te lossen staat er wel een hele pagina om die poort te testen maar niets om het probleem ook effectief te verhelpen.
 
Schakel de firewall eens uit en kijk dan of je wel een bericht kan verzenden. Lukt het dan wel dan is poort 25 geblokkeerd of aan een ander programma toegewezen.
 
Schakel de firewall eens uit en kijk dan of je wel een bericht kan verzenden. Lukt het dan wel dan is poort 25 geblokkeerd of aan een ander programma toegewezen.

Zoals ik al zei in mijn eerste bericht, ik heb de firewall en virus scanner al uitgeschakeld, lukt nog altijd niet om te zenden
 
oke heb het probleem zelf gevonden, blijkbaar moest ik de smtp server van mobistar gebruiken omdat ik met mobistar verbindt, ik dacht dat dit geen rol speelde omdat mijn email account nog altijd bij belgacom was, blijkbaar niet dus

maar toch bedankt!
 
Zoals ik al zei in mijn eerste bericht, ik heb de firewall en virus scanner al uitgeschakeld, lukt nog altijd niet om te zenden
Sorry, heb ik over het hoofd gezien. Blijkt trouwens ook uit de foutmelding: Poort 25, Beveiligd(SSL):Nee

Kijk eens op het tabblad servers. Is: een verificatie vereiste aangevinkt?
 
Ben blij dat het opgelost is. Was net iets te laat met m'n antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan