mail op smartphone werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Nog niet zo lang geleden kon ik op mijn smartphone zonder problemen mijn mailaccount van zonnet bekijken in de mobiele outlook applicatie.
Van de één op de andere dag werkte dat opeens niet meer, en ik krijg het ook niet meer werkend. Bij het instellen van een nieuwe account is een optie om de e-mailinstellingen automatisch op te halen. Dat lukt dus niet, er volgt een melding dat het niet lukt. Escape is dus om de instellingen dan maar handmatig in te voeren. De hamvraag… wat moet ik dan instellen?
Ten eerste de provider: dat lijkt me duidelijk, dat moet “e-mail via internet” worden.
Daarna volgen naam en weergavenaam van de account, daar kan ook weinig fout gaan.
Dan komt het…. inkomende mailserver. Welke is dat? Ik neem aan pop3.zonnet.nl? Of toch die van mijn mobiele telefoonprovider (in dit geval T-mobile)? En welke is dat dan?
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn duidelijk natuurlijk
Uitgaande mailserver… nog zo eentje… is dat gewoon smtp.zonnet.nl, of geldt daar ook weer iets anders? Moet die server bevestiging hebben?

Anyway.. het werkt niet. Na de instellingen gedaan te hebben, volgt een melding dat het “servicecertificaat” (wat dat dan ook mag zijn) niet geldig is, en bij een poging tot synchronisatie wordt gemeld: Berichten kunnen niet worden gedownload naar uw mobiele apparaat. Controleer de verbinding en de instellingen. probeer vervolgens opnieuw berichten te downloaden.

Ik heb ook nog een andere (zakeleijke) mailaccount op het toestel, maar die instellingen zijn heel anders, daar haal ik dus ook weining bruikbare info uit...

Ik heb al heel wat internetsites afgezocht, maar nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. T-mobile en Tele2 (die zonnet beheren) zijn ook niet erg genegen tot medewerking.

Wie helpt me op weg? Telefoon is een HTC TyTn II, met windows mobile 6.1 (NL) ROM versie 3.29.404.0 NLD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan