Mail openen in 1 klik

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Beste mensen,

is het mogelijk in OL 2021 mail te openen in 1 klik?

NB. ik heb het niet over leesvensters, maar echt openen. Dank.

NB. ik heb het niet over leesvensters, maar echt openen. Dank.
Een mail bekijken in een leesvenster heeft overigens hetzelfde effect als een mail openen in een apart venster. Zit er een virus in de mail, of andere ongein, dan ben je dus ook de sjaak als je mails voorvertoont in het leesvenster. Verder zit er uiteraard geen voordeel in het openen van mails in eigen vensters. En, ook volgens de Microsoft community, kan het niet met een enkele klik. Dus dat moet het antwoord zijn op de gestelde vraag: het kan niet. (en dat is maar goed ook) (ook niet in O365 trouwens)

Misschien moet je het woord 'klik' trouwens even specificeren, want bij mij levert een druk op een toets óók een 'klik' op. Sterker nog: het toetsenbord klikt een heel stuk harder dan een klik op een muistoets. (wellicht moeten we daar een ander woord gebruiken :)) Dus als we het over een optimale 'klik' hebben, dan is die optie er al jaren in Outlook: de <Enter> toets op je toetsenbord. Zelf gebruik ik de pijltjestoetsen om door de mails te lopen, en open ik de mail dus met <Enter>. Of ik selecteer de mail met de muis, en druk dan op <Enter>. Hoe dan ook: dat kost maar één klik :D.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat jij de enige gebruiker bent die de optie mist (ik in ieder geval niet) :).

Laat ik het zo zeggen: in al die jaren dat ik (als docent en applicatie beheerder) met Outlook heb gewerkt, heb ik nog nooit iemand horen vragen om zo'n optie. En denk je dat Microsoft de optie niet had ingebouwd als gebruikers daarom zouden vragen?

Ik vat het op als compliment voor mijn extreme efficiëntie.

Mijn ervaringen met MS zijn dat ze het ons zo lastig mogelijk maken, eigenlijk. Want hoe kan die optie wel in Windows zitten, maar niet in OL?

Ik vat het op als compliment voor mijn extreme efficiëntie.

Mijn ervaringen met MS zijn dat ze het ons zo lastig mogelijk maken, eigenlijk. Want hoe kan die optie wel in Windows zitten, maar niet in OL?
Van oorsprong is er een dubbelklik nodig om iets te openen. Dit zie je nu heel langzaam veranderen door de komst van het internet, waar je met 1 klik een link kunt activeren.

De komst van touch devices leidt ook tot meer één-klik acties.

En vergeet niet dat in Outlook een enkele klik extreem inefficiënt en riskant is. Je kunt dan namelijk nooit meer mailtjes die je wilt verwijderen of verplaatsen selecteren, want je opent ze gelijk. En dat geldt dus óók voor mails in je spam map, die daar niet voor niets zitten, dat zijn namelijk mails met mogelijke virussen. Wil ik die (dank zij de enkele klik) ongevraagd openen? Absoluut niet! Veiligheid gaat toch echt vóór op wat jij ‘extreme efficiëntie’ noemt. Maakt niet uit hoeveel medestanders je optrommelt :).

Krijg je met het scrollwiel van de muis in te drukken een dubbelklik? Dan kan je dus met één klik de mailberichten openen... gewoon met het scrollwiel klikken op de mail die je wil openen.

Sowieso is het daadwerkelijk openen van een e-mail in het pop-out venster niet de beste werkwijze (in het licht van extreme efficiëntie). Verder is toetsenbord veel efficiënter dan een muis.

Maar hoe dan ook. Dat met 1 klik gaat niet.

Niet helemaal waar; ik ben het namelijk met merlin eens (was de tip zelf vergeten op te schrijven, maar gebruik hem regelmatig) dat een klik op het scrollwieltje doorgaans werkt als een dubbelklik. Dus dan open je tóch met één klik de mail. En dat is toch wat TS wil?

Vandaar het woord 'doorgaans' in mijn bericht. Uiteraard kun je, tegen extra betaling waarschijnlijk, wel ergens een muis kopen waar je dat níet kan instellen :). Nogmaals: de optie bestaat, en werkt. Het is aan TS om te bepalen of hij dat heeft, en wil gebruiken. Die overigens al niet meer reageert op berichten, dus wat mij betreft houdt het hierbij op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan