mail opgeslagen als *bak lukt niet om te hernoemen naar *dbx

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchpress1

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Berichten
10
Hoi allemaal,

zelf ben ik niet zo technisch maar degeen die mijn computer in onderhoud heeft wel, maar er is nu een probleem waar ook hij niet uitkomt.

* ik was mail kwijt
* bijna alles weer gevonden en keurig op z'n plaats
* aantal mappen zijn wel gevonden maar zitten in een *bak bestand(je kan zien dat er wat inzit)
* *bak is niet leesbaar te maken via *dbx levert dus geen resultaat op


WIE O WIE??? Thanks bijvoorbaat!
 
Outlook mail bestanden hebben niet de extensie *.dbx , dit formaat hoort bij Outlook Express.
Outlook mail bestanden hebben de extensie *.pst
 
Onderwerp verplaatst naar de juiste sectie.

Hernoem de *.bak bestanden eens naar *.dbx en probeer ze vervolgens te importeren in outlook express.
 
thanks voor je reactie, maar dat hebben we reeds geprobeerd, en helaas dat lukte niet
 
Wat heb je precies geprobeerd, want normaal gesproken werkt dat namelijk wel.
Alleen hernoemen en verplaatsen naar de juiste map werkt niet, je moet dus echt in Outlook express kiezen voor importeren en dan het hernoemde bestand aanwijzen.
 
goeie vraag, geen idee want ik ben niet echt de techneut, ik ga ff vragen of mijn techneut
ff wil reageren.
mazzel
 
Dit is wat Microsoft erover schrijft:
If you are running XP/SP2, and are fully patched, then you should have a
backup of your dbx files in the Recycle Bin, copied as bak files.

To restore a bak folder to the message store folder, first close OE and
locate the Message Store in Windows Explorer.

Tools | Options | Maintenance | Store Folder will reveal the location of
your Outlook Express files. Press the Tab key to highlight the folder
location, then Ctrl+C. Close OE, then Start | Run | Ctrl+V will put the
location in the box - Click OK and you'll see the OE files. Otherwise, write
the location down and navigate to it in Windows Explorer.

In WinXP, the .dbx files are by default marked as hidden. To view these
files in Explorer, you must enable Show Hidden Files and Folders under Start
| Control Panel | Folder Options | View.

In Windows Explorer, click on the dbx file for the missing, or empty, folder
and drag it to the Desktop. It can be deleted later once you have
successfully restored the bak file. Minimize the Message Store.

Open OE and, if the folder is missing, create a folder with the *exact* same
name as the bak file you want to restore but without the .bak. Eg: If the
file is Saved.bak, the new folder should be named Saved. Open the new folder
and then close OE. If the folder is there, but just empty, continue on to
the next step.

Open the Recycle bin and right click on the bak file for the folder in
question and click Restore. Open the Message Store back up and change the
file extension from .bak to .dbx. Close the Message Store and open OE. The
messages should now be back in the folder.

If the messages are successfully restored, you can go ahead and delete the
old dbx file that you moved to the Desktop.
 
net de techneut gesprokken zo gedaan als je zei maar het lukt niet,
het gekke is dat er dus wel gegevens in die bestanden zitten dat kan je zien maar het lukt maar niet om ze leesbaar te krijgen, mijn techneut ga ik ff een linkje sturen van het forum zodat hij ook ff kan kletsen, mijn expertiese is nogal beperkt.
bedankt weer!
 
onze berichtjes kruisden elkaar even, thanks nogmaals, het gekke is dat we zelfs intern bij microsoft iemand gesproken hebben maar ook toen lukt het niet
 
Even het hele verhaal van Dutchpress1.
De computer is vastgelopen tijdens een comprimeer sessie van OE. Na opnieuw opstarten bleek een deel van de email te zijn verdwenen. Daarna heb ik alle *.bak bestanden uit de prullenbak naar een map gekopieerd en hernoemd naar *.dbx. Daarna getracht te importeren in OE. Het proces gaat aan de gang, maar zonder resultaat. Ook de *.dbx bestanden direct in de 'identities' kopieren heeft geen zin gehad. Als laatste heb ik met 2 gratis dbx-readers de inhoud zichtbaar proberen te maken, wat bij enkele bestanden is gelukt. Maar bij de belangrijkste niet.
Het gekke is dat de *. bak bestanden wel degelijk data bevatten, want sommige zijn meerdere mb's groot.
Het grote raadsel is dan ook om dit leesbaar te maken. Soms zit de oplossing in iets simpels dat je over het hoofd ziet, maar soms ook niet. Elke hulp is dan ook welkom.
 
Hmmz, dan kun je het eigenlijk wel vergeten. Als OE vastgelopen is tijdens het maken van de *.bak bestanden zijn zowel de *.dbx als de *.bak bestanden beschadigd danwel incompleet en daar is niets mee aan te vangen.

Het zou kunnen zijn dat een systeemherstel soelaas biedt, maar ik ben bang van niet.
 
Systeemherstel niet gedaan, omdat dat volgens mij data ongemoeid laat. Dus alleen de instellingen verandert. Bedankt voor de suggestie. Toch heb ik wat meer vertrouwen. Volgens mij zijn er wel restore programma's of dbx-readers die het nog wel kunnen lezen. De vraag is welke. Als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik dat graag. Wil best investeren in zo'n programma, maar om eerst vanalles aan te schaffen om te kijken of het werkt, gaat me te ver.
 
Als je het bestand naar .txt hernoemt kan je je ook van alles lezen qua tekst die erin zit, alhoewel het een wirwar van tekst is, zaken zoals plaatjes en attachments zijn niet goed te lezen
 
Het is allemaal niet gelukt. Ik denk dus dat de files echt corrupt zijn. In ieder geval bedankt voor het meedenken!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan