mail oplaptop en/of vaste computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Windows XP mail: outlook express

Krijg nu mijn mail op vaste computer EN op de laptop.

Hoe en waar kan ik instellen,dat als ik mail verwijder van vaste computer dit OOK van de laptop verwijderd is (of andersom)?
alvast bedankt

Outlook Express slaat de mail lokaal op. Wat je wilt zal dus niet gaan.
Je kun wel instellen dat een ontvangen mail direct van de server moet worden verwijderd maar dan heb je die mail alleen daar waar hij ontvangen is.

Als je beide computers ervoor wil gebruiken moet je webmail gebruiken en niet een lokale mail client als Outlook Express.

Ik denk dat dit in principe wel mogelijk is, maar dan zal je zelf iets moeten maken... Het probleem is namelijk dat Outlook de mails downloadt van de server en dat doet ie dus op 2 pc's. Outlook geeft geen terugkoppeling om de mails te verwijderen. Als het om mails van een bedrijf gaat, kan je het beste een filter erop zetten, maar dan in de mailserver van je provider (?).

als mail verwjdrd is,dan ook op de andere

ik bedoel eigenlijk:

Als ik de mail eenmaal gelezen heb EN verwijderd,bijv op mijn vaste aansluiting dan wil ik deze niet meer terugzien op mijn laptop bijv. of andersom.

Stel dat ik de laptop 1 maand niet gebruikt dan stat er zoveel mail op ,die ik al gelezen heb en verwijderd op mijn vaste computer:eek:

Ja, dat bedoelen we ook. Zoiets kan alleen als je de mail van de server afhaalt, maar dan staan de mails maar op 1 pc en als je ze kwijt bent, ben je ze kwijt.

waar instellen?

Je schrijft o.a
Je kun wel instellen dat een ontvangen mail direct van de server moet worden verwijderd maar dan heb je die mail alleen daar waar hij ontvangen is.

mijn vraag is: waar en hoe instellen?/
alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan