Mail opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelrennen

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Aangezien ik veel email ontvang en verstuur over verschillende projecten en alles wat daarbij komt kijken raak ik het overzicht kwijt. Ik heb zeg maar in outlook nu voor elk project een map gemaakt maar ook op de harde schijf eenzelfde map voor de overige bestanden.
Ik weet ook wel dat je via opslaan als en vervolgens kiezen voor outlook-berichtindeling het als .msg bestand in de map met overige bestanden kunt opslaan.

Maar als ik dit dagelijks gemiddeld bij 50 mails moet gaan doen ben ik wel even bezig.

Heeft iemand een slimmere manier of weet iemand misschien een programma die daar bij kan helpen.

Alvast bedankt.:thumb:

Dat zal niet zo heel eenvoudig worden.
Er zijn binnen Outlook wel enkele opties, maar ik vind dat ze in jouw geval niet 'waterdicht' zijn ténzij je met de verzenders héél duidelijke afspraken maakt. Zo kun je bijvoorbeeld 'regels' instellen (menu Extra, Regels) en dáár opdracht geven om íets' met een binnengekomen mail te doen. Dat 'iets' kan dan afhankelijk zijn van bijv. een woord in het 'onderwerp' van de mail, of één of meerdere woorden in de mail zelf.

Kijk naar de bijlage. Deze optie(s) kan / kunnen 'waterdicht' zijn, maar het vergt enig denkwerk vooraf.

[edit] Crash was mij voor, ik was nog aan het typen. De eerste regel van dit bericht slaat dan ook niet op de tekst van Crash, maar is een rechtstreeks antwoord op het bericht van TS [end edit]

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    90 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Het beste en simpelste zal het werken als iedereen die jou mailt (en jijzelf ook als je een mail verstuurt) gebruik maakt van een unieke sleutel.
Als jij begint met in de mail van een bepaald project, dat project een unieke waarde mee te geven, bijv. project 000001 en je blijft in een mailwisseling consequent hetzij in de onderwerpregel, hetzij in de tekst van de mail zelf, ergens die sleutel noemen én je hebt een regel aangemaakt die Outlook dwingt alle berichten waarin het woord 000001 voorkomt naar map X te verplaatsen, dán is het waterdicht.
Een volgende project heet dan logischerwijze 000002 etc. etc.

Belangrijkste is dat de sleutel altijd in de mail staat, dán gaat het werken. Vergelijk het maar met een Access database, élk record heeft iig één unieke sleutel(waarde).

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie snelle reacties.

Dat met die unieke sleutel zal helaas niet gaan werken. Het gaat om zowel in als extern mailverkeer.

Ik heb mailtofile gevonden in mijn zoektocht. Hebben jullie daar ervaring mee of wat vinden jullie ervan. http://www.mailtofile.com/

Ik heb evewat rondgeklikt op die site, maar zonder het progje in de praktijk 'gezien' te hebben durf ik er niets over te zeggen. Het is ook een redelijk kostbaar tooltje wanneer je de full versie neemt, nog duurder dan Windows zelf ;)

Ik heb de demo versie gedownload en het werkt echt wel eenvoudig en snel.
Het is wel wat ik eigenlijk bedoelde maar inderdaad. de prijs is een beetje belachelijk.
Ik gan even verder zoeken of er misschien wat open source te vinden is.

Ik las op de website iets van 'enkele muisklikken..........' Heeft de tool dan echt een meerwaarde t.o.v. de 'opslaan als' mogelijkheid van Outlook? Daarmee immers bezorg je een mail ook in een zelf gemaakte map, dat zijn ook enkele muisklikken.
Nu je de proefversie hebt draaien ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar de meerwaarde van die tool -> wat gaat beter / handiger / anders dan 'opslaan als' in Outlook?

Laatst bewerkt:
Je krijgt in de knoppenbalk er 2 knoppen bij, de eerste knop is Mailtofile.
Je zit in je mail te lezen en wilt die mail meteen in een map opslaan. Druk op die knop, selecteer een map als je die niet eerst hebt opgegeven en druk op opslaan. Klaar is de bewuste Kees.

De andere knop is open, als je een mail hebt verwijderd in outlook maar wel met mailtofile hebt opsgeslagen zoek je deze op, druk op de openen knop en je kan weer verder.

Handig programma, houd je mailbox overzichtelijk:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan