Mail Outlook delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyWarrior

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Ik heb een netwerk met gedeelde internetverbinding.
Nu wil ik e-mail kunnen delen, met Outlook (geen outlook express). Ik heb hier al wat van gelezen, maar ze praten allemaal over servers enzo, das voor mij nogal ingewikkeld, want dan moet ik me eerst in de werking van die server gaan verdiepen. Het is dus de bedoeling dat ik bij de computer waarop de internetverbinding binnen komt de mail gewoon kan binnenhalen zoals altijd, en dat die mail dan ook op een 2e PC in het netwerk gelezen kan worden, en dat ik ook vanaf die 2e pc mail kan versturen. Het zou ook mooi zijn als eventueel het adresboek gedeeld zou kunnen worden. Maar, is dit mogelijk ?
Ik heb wel al op internet wat programmatjes gezien waarmee dit allemaal mogelijk is, maar daarvoor moet ik betalen, en daar heb ik eigenlijk niet veel zin in.
Ik hoop dat iemand wat weet, alvast bedankt.

Je zou je mailaccount kunnen instellen zo dat de mail achterblijft op de server. Je kunt het dan ook elders downloaden, je moet het dan wel handmatig van de server verwijderen.

Mailtjes die op de ene pc zijn binnengekomen staan niet meer bij je provider op de server, en kunnen niet nogmaals door een 2e pc worden gelezen.
je kunt ze wel in een andere pc importeren.
Telkens als pc 1 de mail heeft gelezen, loopt pc2 achter, en moeten ze opnieuw geimporteerd worden.

Erg omslachtig dus.

Hetzelfde geldt voor het adresboek.
Importeren prima, maar wijzigingen blijven per pc verschillend.

Heb je email van hotmail, of yahoo ofzo, dan is inlezen op meerdere pc's geen enkel probleem.
deze accounts kun je op meerdere pc's tegelijk instaleren.
De email blijft op de server van hotmail staan.

Geplaatst door sigma
Je zou je mailaccount kunnen instellen zo dat de mail achterblijft op de server. Je kunt het dan ook elders downloaden, je moet het dan wel handmatig van de server verwijderen.

kleine aanvulling: Handmatig verwijderen hoeft niet want je akan instellen wanneer outlook hem zelf moet verwijderen van de server.

Zoals gezegt, het kan prima zoals sigma al aan geeft. Inderdaad mail die al binnen gehaald is krijg je daar niet meer, tenzij:

Je de map waarin outlook staat copieert naar de andere pc. Er overheen zetten dus. (even er vanuit gaande dat dit het zelfde werkt als bij OE en mits de OS gelijk zijn)

bij dit soort acties zijn back-ups gewenst!!

Met handmatig verwijderen bedoel je toch, de mail downloaden vanaf de 2e PC. (die dus niet ingesteld staat op "bericht achterlaten")

Ik gebruik geen hotmail ofzo, tis gewoon van de provider.

Je de map waarin outlook staat copieert naar de andere pc. Er overheen zetten dus. (even er vanuit gaande dat dit het zelfde werkt als bij OE en mits de OS gelijk zijn)
Hoe bedoel je dit precies, snap niet helemaal het nut?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------

Hoe bedoel je dit precies, snap niet helemaal het nut

Als je de map Outlook in zijn geheel copieert van pc1 naar pc 2 zijn je accounts identiek, dat is jouw doel. Toch? Ook neem je met die actie je mail mee van pc1 naar pc2

Je moet op beide pc een vinkje zetten dat ie berichten achter laat op de server!!
Deze optie vind je gewoon in de eigenschappen van je account.....

Laatst bewerkt:
ah, op die manier. Het is inderdaad de bedoeling dat ik op beide pc's dezelfde accouts heb ja.
En dan nog even voor de duidelijkheid. Als ik dus beide pc's ingesteld heb op berichten achterlaten op de server, dan is het mij duidelijk dat ik dan gewoon van beide pc's dezelfde mail kan binnenhalen. Maar nu even een praktisch probleempje. Stel ik stel in de dat mail een halve dag moet blijven staan, en ik check mijn mail met dezelfde computer binnen die halve dan nog eens, dan krijg ik toch weer dezelfde e-mail binnen ? Of is daar iets van een berichtregel voor ?

Denk niet dat daar een bericht regel voor is, ik zou zeggen, Experimenteer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan