mail server

Status
Niet open voor verdere reacties.

acid007

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik ben op zoek naar een goede manier om van mijn server een MAIL server te maken. de web en DNS draait al, nu de mail nog. Welke software heb ik hiervoor nodig ?

Thnx alvast

Misschien een wat late reactie maar beter te laat dan helemaal niet.

Ten eerste moet ik even vermelden dat ik zelf (nog) geen linux gebruik dus er niet zo heel veel verstand van heb. En ik heb geen links voor de programma's maar denk dat ze met www.google.com wel te vinden zijn.

Maar ik heb hele goede dingen gehoord over Qmail, niet gratis maar kan zichzelf voordoen als een exchange server als ik het goed heb.

En ook zou postfix een heel goed programma zijn. Ook deze is geloof ik niet gratis maar ik had gehoord dat er providers waren die dit programma gebruiken (in ieder geval onze plaatselijke provider).

Ik weet niet of je het nog wou weten en of je er nog iets aan hebt maar ja.

PS tegen spam kun je www.spamassassin.org gebruiken dit is wel gratis op Linux.

De groeten,
Mark

beide van de genoemde zijn gratis. Ik heb ze beide, maar ik wil weten uit ervaring van mensen welke GOED is, waarom. Wat de voor en/of nadelen zijn.

Dat ze gratis zijn wist ik niet.
Maar zoals al gezegd heb ik geen ervaring met Linux dus al helemaal niet met die mail progjes. Ga er overigens binnenkort wel mee beginnen aangezien bij het bedrijf waar ik werk de mailforwarder (avirt op winnt 4.0 server) het niet meer vol kan houden.

De groeten,
Mark

ik heb op dit moment sendmail draaien voor het forwarden van mijn mail. Hij scanned ze op spam en stuurt ze door.

Maar wat ik JUIST wil is een volwaardige pop3/smtp server die ook scanned op spam, en virussen.

het ophalen en doorsturen doet fetchmail, dus niet sendmail :)

sendmail is een volwaardig mail server (smtp), voor pop3 kan je pop3d ofzo gebruiken.. zijn er genoeg.

Smtp moet je mee oppassen ivm open relay ed.. als je het op een thuislijn draait, ben er dan zeker van dat je de smtp config goed instelt.

Succes,

ps. je kan ook postfix, qmail of ietsdergelijks gebruiken als je MTA. Maar sendmail werkt ook heel goed.

Hey,

beetje oud topic dit maar toch maar proberen.

Ik heb locked down geinstalleerd op me server. heb me eigen apache server draaien op me windows xp bak. voor members area heb ik locked area gebruikt. maar als een user zich registreerd dan moet hij of zij ze email invoeren en dan moet ie een mail krijgen. maar daar heb je senmail of iets dergelijks voor nodig.

is sendmail mogelijk op windows xp en zo ja heeft er iemand hier een duidelijke tutorial om sendmail te installeren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan