mail server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doomic

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
96
ik heb een probleem met mijn mailserver.
ik had een scriptje gevonden hoe je een mail kon sturen via je site. echter het gaf een error, na enig zoekwerk heb ik gevonden dat je een mailserver moet hebben wil het werken. dus ik heb ArGoSoft Mail Server (freeware) gedownload en geinstaleerd.
nu geeft mijn site een andere error namelijk:
Code:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 551 User not local. We don't relay in C:\server\www\micha\verzonden.php on line 116
ik heb op het internet gezocht naar deze error, en die zie ik vaker staan, maar ik zie nergens de oplossing, dus bij deze. is er een oplossing hiervoor?
 
bedoel je vanaf je site naar iemand een mail sturen.. ??? Kun je het misschien iets duidelijker uitleggen.
 
ik wil dat wanneer iemand op mijn site een mailformulier invult en dan op de knop "verzenden" klikt, dat dan bij mij in mijn hotmailaccount het gemailde formulier binnenkomt
 
Zet dit eens boven je mail() functie:
<?
ini_set ("SMTP","mailhost.hetnet.nl");
?>

Je kan ook een andere mailserver nemen hoor, maar om te testen kan je deze gebruiken.
 
mijn probleem is niet het maken van een form, maar het laten werken van een form
en als ik het goed heb is wufoo alleen voor het maken van forms ;)

verder heb ik al eens met ini_set geprobeerd te werken... maar dat werkte toen niet.
volgensmij moet ik iets instellen bij argosoftmail
 
De user waarmee jou form probeerd te versturen is niet bekend op jou mail server. deze is ingesteld dat hij geen mail mag relayen en zie daar jou foutmelding.

je kunt het op 2 manieren oplossen:
1. de user aanmaken op je mailserver waarmee je webserver mailt
2. Of op je mailserver relaying aanzetten.
dit laatste is geen verstandige oplossing aangezien dan mensen van waarook ter wereld (indien je de boel niet goed beveiligd) via jou mailserver kan mailen

ter geruststelling, je mailfunctie lijkt goed te werken anders kreeg je geen foutmelding van je mailserver:)
 
Laatst bewerkt:
owkee, zo'n vermoede had ik al. maar hoe koppel ik een user aan mijn mailform?

edit: laat maar, dat heb ik al gevonden, maar ik ontvang geen mail... wat moetik instellen bij het aanmaken van user?
 
Laatst bewerkt:
de functie mail() moet ingesteld zijn. Ga naar je php.ini in je WINDOWS map, en zoek nar mail, dan kun je de gegevens veranderen. Het si handig om ook je smtp in te stellen

Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan