• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mail sturen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenaers

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Ik heb een bestel formulier gemaakt, en ook een knop voor een mail te versturen, dat werk allemaal, maar ik zou willen dat alleen het formulier eigenlijk wordt verzonden

liefst zou ik het eerst willen opslaan als een pdf (op 1 blad, passend op 1 A4), en dan dat het wordt verstuurd, is dat mogelijk via macro's

want als ik het zo verstuur dan staat daar ook de aanvink hokjes op als de knop voor de mail te versturen en ik zou niet willen dat ze de hele pagina krijgen

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uit gelegd (ter info mss Afdrukbereik is A1:K30)

Bekijk bijlage te maken DS Crimps helpmij.xlsm

lenaers,

Kijk of je wat met deze code kunt.

Code om een range op te slaan De code is gemaakt door HSV bij Office.webforums.nl
De code moet in een Module
Code:
Sub PrintenPDF()
Dim Path As String
Dim FileName As String
Path = Range("Q7")
FileName = Range("Q8")
Sheets("Blad1").Range("A4:I50").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, FileName:= _
Path & FileName, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:= _
True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
End Sub

Windows Cel - Q7 D:\Mijn documenten\Excel\ (Het path – waar het wordt opgeslagen)
Naam Cel - Q8 Code Range Opslaan Als PDF (de naam van het bestand)

Eventueel in de macro de cellen waar de gegevens instaan aanpassen.
Zo ook de Range van wat hij moet gebruiken. (is hier Range(“A4:I50”)

@Ik had de vraag niet goed gelezen, dit is de code om een bereik als PDF op te slaan.
Voor het verzenden heb ik geen code voor je.

Je zou b.v.b. eens op de site van Ron de Bruin kunnen kijken, deze heeft vast wel een code voor je denk ik.
www.rondebruin.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan