mail sturen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cjversantvoort

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Berichten
2
Ik wilde een mail sturen aan mijn kleindochter maar lukte niet met outlook 2007.
Een mail beantwoorden lukt ook niet.
Vorige week werkte alles goed.
Geeft steeds foutmelding 0x80042109

Weet iemand daar een oplossing voor.
Bij voorbaat dank.

Gegroet Kees
 
Je naam als topictitel gebruiken is niet handig en zeker zinvol voor de helpers. Titel aangepast.
 
probeer maar gewoon mail-account verwijderen en opnieuw instellen .... mestaal helpt dat
......... let op dat je wachtwoord op juiste manier instelt ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denkt toch dat pop gedeelte niet goed ingesteld is ..:( ... dus probeer maar zoals ik zei mail account helemaal verwijderen en helemaal opnieuw instellen .
ik denkt dat jij nog steeds '' Office 2003 '' gebruikt .............. klopt dat ?? ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke server voor uitgaande mail heb je ingesteld staan in Outlook, bij Account-instellingen? En welke provider levert je de Internet-verbinding waar over je nu probeert de mail te verzenden?

Voorbeeld hoe het niet zou werken: Stel dat je mail.upcmail.nl hebt ingesteld staan als uitgaande mailserver, maar je bevindt je met je pc/laptop op het netwerk van Ziggo dan kun je de mailserver van UPC niet bereiken op de poort die er standaard voor gebruikt wordt.
Vandaar mijn vraag in de eerste paragraaf.

Natuurlijk kan het ook zijn dat de mailserver zélf een (bereikbaarheids- etc.) probleem heeft, maar dan moet je de beheerder/helpdesk bellen waar de uitgaande mailserver onder beheer is. Uiteraard moet er dan niet een vergelijkbare setup in werking zijn zoals in het voorbeeld van paragraaf 2.

Tijs.
 
Ik denkt toch dat pop gedeelte niet goed ingesteld is ..:(

De POP-instellingen hebben helemaal niets te maken met het verzenden van mail, De POP-instellingen zijn er alleen voor het ontvangen van email.

Controleer de smtp instellingen eens, smtp zorgt voor het versturen van email.

Overigens, is er niets veranderd ? Ben je niet toevallig over gegaan naar een andere provider ?
 
ALS jij door pop instellingen mail NIETS ontvangen kan ...dan kan je door dezelfde instellingen niets verzenden, en andersom ook ............ dus wel !
En gewoon zoals ik zei, account gewoon verwijderen en juiste instellingen kan je makelijk online ook krijgen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan