mail sturen met php

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Hallo,

Ik heb een vraag over een mail sturen met php. Stel ik wil een nieuwsbrief sturen naar alle mensen die zich daarvoor aan hebben gemeld, dan ga ik het script draaien, haal ik alle email adressen uit mijn database en moet ik daarnaartoe een mail sturen. Maar aangezien een php script maar een bepaalde tijd mag draaien, kan ik nooit iedereen de mail sturen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik had zelf aan een cronjob o.i.d. gedacht die gewoon om de minuut naar 50 mensen een mail stuurt, en dat gewoon bij houdt.
Een andere optie was om het script dat de mail stuurt zichzelf aan te laten roepen, en eveneens bij te houden wie al een mail gekregen heeft.

Waarom gebruik je geen systeem die daar voor geschikt is bijvoorbeeld mailchimp?
Tot 1000 mailtjes is helemaal gratis en zo'n dienst is vaak goedkoper omdat hun de servers al hebben staan je mag van veel hosting partijen niet veel mail versturen of het word als spam gemarkeerd

@barry Dat kende ik inderdaad al, alleen werkt dat niet bij elke hoster.

@michael Ja kan ook, alleen wilde ik het ook graag zelf kunnen doen.

PHPlist ziet er veelbelovend uit.. (:

Je zou je script ook laten tellen en als de bv 50ste mail verstuurt is. Dat je dan de sleep functie gebruikt om het script ff een pause te geven voor hij verder gaat met de volgende 50mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan