mail sturen via ander account

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
Hallo

Wij hebben een W2003 server met exchange, iedereen heeft hiereen eigen acount. Dus als men een e-mail stuurt is de afzender het personlijke acount waarop je ingelogd bent.
wij hebben een assisente die niet dagelijks aanwezig is, zijn e-mailt onze orderbevestigen naar de klanten.

Wij hebben een gezamelijk e-mail adres Sales@ dat via openbare mappen beheerd wordt door meerder verkopers.

probleem
Ik wil dat de assisente de orderbevestigings e-mail niet via haar eigen personlijke account verstuurd, maar via het sales account zodat alle beantwoorde e-mail die daarop volgen worden terug gestuurd naar algemene sales box. zodat de verkopers daar weer op kunnen reageren. ik wil ook niet dat de mail bij de assistente binnenkomt zij kan daar niets mee.

ik kan niet twee accounts instellen in outlook accepteerd outlook niet.

wie kan me helpen
 
Met Send As rechten ingesteld op de Sales openbare map voor die gebruiker(s) zou het moeten kunnen. Let op: Duurt zowiezo enige tijd voordat dat recht actief is. Lees je er over in op Google etc. hoe het werkend te krijgen op de Exchange versie die draait op je server.
Natuurlijk moet dan het VAN veld activeren in Outlook bij het sturen van nieuwe mail én de publieke folder moet te bladeren zijn vanuit het VAN veld (dus via het klikken op VAN en dan zoek bladeren naar de publiek folder waar het om ging).

Tijs.
 
Misschien begrijp ik je vraag verkeerd, maar je kunt haar toch een "delegate" maken? Of je kunt "send as" aanzetten op de server.

Het verschil is dat de ene "assistant on behalf of sales" geeft en de andere alleen "sales"
 
Je kunt bij het opstellen van een mail de berichtkop <Van> laten zien, zodat de assistente de juiste afzender kan selecteren (optie 1), of een extra profiel aanmaken (kan wel, doe je via Configuratiescherm) en de assistente bij het starten van Outlook dan laten kiezen vanuit welk profiel er moet worden gewerkt. De tweede optie is iets omslachtiger, omdat de assistente dan steeds moet switchen tussen de accounts. Wellicht dat er nog slimmere oplossingen zijn.
 
Off-topic:
Dit is (voor mij) een record: 3 reactie-postings in precies dezelfde minuut! :D

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan