Mail tegen weggooien beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
XP

Is dit mogelijk ? Het komt regelmatig voor dat ik een mailtje uit mn inbox weggooi, dan moet ik hem weer gaan zoeken in de prullenbak. Ik vind dit erg irritant, is er niet een soort beveiliging?

Hoe wil je je computer dan tegen jezelf beveiligen?Wanneer je niks weggooit dan hoef je ook niets op te zoeken. :) ;)

:confused:

Gewoon simpel, een soort extra melding ofzo. Een mail op alleen-lezen te zetten...

Je kan een kopie op de server achter laten en deze bv. na 30 dagen pas laten verwijderen. Je kan hem dan altijd nog ophalen binnen die 30 dagen.

Normaal gesproken komt mail in verwijderde Items. Heb je dat ook ingesteld. Bij verwijderen uit verwijderde items kan je nog een bevetiginglaten vragen.

Je moet dan dus minimaal 2 ker in de fout gaan. Dat moet toch voldoende bescherming geven.

Neehee, ik krijg soms 200 mails per dag (EN DAT MEEN IK!) dan is het achterlaten geen doen. Ten 2e haalt ie het dan dubbel op wat niet hoeft. Ten 3e kan ik het altijd uit de verwijderde items vissen, maar aangezien ik er daar 9254 van heb is dat een hele klus.

Mn mail is niet echt weg, maar het gaat mij erom dat ik ze niet uit mn inbox kan weggooien.

Sorry hoor, maar ik heb het gevoel dat niemand mij begrijpt vanavond. Zal wel aan mij liggen...

Ik begrijp je wel hoor, maar volgens mij gaat dat niet lukken, tenminste nog nooit iets over gehoord. Met de emailclient die ik gebruik kan je de mails parkeren en zijn ze dus beschermt tegen per ongeluk verwijderen. Maar ja daar heb jij niets aan.

maak een regel aan dat de mail van wie je wilt bewaren, automatisch wordt gekopieerd naar een andere map.
Zo heb je altijd een kopie van iets

Het beste is natuurlijk Bezint eergij begint.
Weet zeker voordat je iets weggooit.

Voorbeeld:
Ik heb 20 mails in mn box, en dan selecteer ik er 16 en druk op op DEL. Dan zit er af en toe een DEL te veel bij...

Maar is dus geen oplossing voor, ok.

En het gaat niet om bepaalde E-mail.

Ja eerst een bril kopen:)

gebeurd het toch kijk dan eerst in de prullenbak.
Leeg de prullenbak niet zomaar in 1 keer.
Kijk altijd even kort na wat staat er in.

Nog een andere oplossing maak regelmatig een backup op externe opslag (CD) ben je iets kwijt kan je via deze kopie het misschien nog terughalen.

Geplaatst door XP_PC
Gewoon simpel, een soort extra melding ofzo. Een mail op alleen-lezen te zetten...

Op alleen lezen zetten kan niet. Maar als je de functie 'berichten opvolgen' niet gebruikt, kun je wel het bericht markeren voor opvolgen (er verschijnt een rood vlaggetje in de lijst). Als zichtbaar kenmerk dus.

Markeren voor opvolgen doe je bij een geopend bericht met Acties>markeren... of met CTRL+SHIFT+G of door het rode vlaggetje in de werkbalk aan te vinken.

Zolang je geen andere waarden invult in het schermpje dat verschijnt is het enige dat gebeurt dat er een rood vlaggetje in de lijst in postvak in verschijnt.

;) :cool: :)

Jaja, dat gebruik ik ook al! Is reuze handig. Maar soms gebeurt het toch per ongeluk, vandaar.

Maak gewoon een extra map aan en verplaats belangrijke mails na het lezen daar gelijk naar toe.

Bij mij heet die map BEWAREN ;)

En dan kan je ook nog een map 'bijna weg gooien' maken voor als je je map bewaren gaat opruimen:D:D:D

Ik heb al een map bewaren, het gaat mij erom dat die mails direct in mn zichtveld, dus inbox, staan.

Geplaatst door XP_PC
Jaja, dat gebruik ik ook al! Is reuze handig. Maar soms gebeurt het toch per ongeluk, vandaar.

Maar dan hoef je in de map verwijderde items toch niet zolang te zoeken? Laat de lijst sorteren op de kolom gemarkeerd.

Er bestaat nu eenmaal nog geen AI die in jouw kop kan kruipen en het voor je regelt.
Persoonlijk zou ik dergelijke geavanceerde programma's ook niet graag in handen van MS zien.

Ja, ok. Maar het is extra werk. En ik wil niet alles opvolgen.

Maar bedankt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan