mail terugvinden na pc-crash met standaard back-up van windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

echidna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
2
Vorige week gaf mijn computer opeens een melding dat er iets mis was met mijn harde schijf. Ik kon nog een back-up draaien. Dit bood Windows 7 zelf aan. Ik heb een back-up laten draaien op een externe harde schijf. Omdat ik nog gewoon kon werken, dacht ik dat het niets voorstelde. Ik heb alleen die back-up laten draaien en ben gewoon verder gegaan. De computer gewoon uitgezet en daarna is hij nooit meer aangegaan. De harde schijf bleek kapot.
Inmiddels heb ik een nieuwe harde schijf gekocht en die zit er weer in. Nu heb ik via de externe harde schijf de back-up weer op de computer gezet. Dit biedt Windows ook zelf aan. Hij zet de bestanden dan zelf weer op de oude plek.

Nu vraag ik mij af of Windows ook een backup heeft gemaakt van mijn e-mail. En waar zou ik die kunnen vinden?

Ik gebruikte tot op heden altijd modzilla thunderbird. Nu denk ik erover om meteen ook over te stappen op een ander mailprogramma (thunderbird werd bij mij heel traag), namelijk pegasus. Geen idee of dit uitmaakt? In elk geval zou het fijn zijn als ik mijn bewaarde e-mail zou kunnen terugvinden.
Al die mail staat in elk geval niet meer op de server.

Iemand een idee? Of ben ik alles kwijt:-(
 
Hallo. Vervelend voor je. Ik zal proberen je een idee aan de hand te doen. Ik heb geen thunderbird en weet ook niet of dit helpt. Probeer eens.
 
Daar vindt ie niks...

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb thunderbird opnieuw geinstalleerd en gezocht op de manier op die website, maar geen mail. Ik vind de plek overigens wel. Ben alleen bang dat het niet meegenomen is in de back-up.
Zou het toch nog ergens anders kunnen staan?
 
Kijk eens of die "kapotte schijf" nog in een externe usb doosje te zien is als je hem opstart.
Misschien kun je hem dan....nog benaderen met recovery software?
Die backup zal waarschijnlijk alleen het systeem zijn, misschien ook nog mijn documenten maar zeker geen mail op een andere plaats.
Was dat wel zo dan had je bij het starten van Thunderbird je mail moeten zien.
Weet je waar de mail nog stond (map)?
 
Vervelende situatie. Ik zou zeer zeker andre@home zijn idee proberen (aankopellen als extern station) en er vervolgens recovery software over laten gaan indien de schijf niet doorzoekbaar is.

Een andere suggestie die ik kan bieden is het overwegen over te stappen, niet van e-mail programma, maar van provider.
Gmail, of Outlook bewaren uw berichten "in de cloud". Dit is niet alleen handig voor als uw computer er mee op houd maar ook als u vanaf meerdere computers (of een telefoon) dezelfde e-mail wilt benaderen.

Nu klinkt het overstappen van e-mail provider meestal als een enorme klus (iedereen mailen met een nieuw adres. etc) maar dit hoeft niet een groot karwei te zijn. U kunt uw oude e-mail laten doorsturen naar een "gmail (of outlook)" adres. Op die manier ontvangt u al uw oude mail gewoon in de nieuwe mail-app. U kunt dan simpelweg in de reactie op een e-mail zetten dat u een nieuw adres heeft en deze gebruikt om te reageren. U kunt zelfs (mocht dat gewenst zijn) gmail (of outlook) zo instellen dat u mailt van uw oude adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan