mail undiliverable 1000 enden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
ik heb duizenden emails in mijn inbox staam dat ze niet bezorgd zijn, maar deze emails zijn helemaal niet door ons verstuurd.

ik heb malwarebites gedraaid en deze heeft niks gevonden

dit is een log van hijackthis kan iemand hier iets uithalen ?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 20:11:27, on 16-9-2012
Platform: Windows 2003 SP2 (WinNT 5.02.3790)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

het gaat om een domein conroller (2003 SBS)

Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden op Helpmij geen logjes nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot bluemedicine.be of nucia.nl

Dat zijn NDR. Kun je niks tegen doen. Iemand heeft jouw domeinnaam misbruikt om spam te versturen. De spamberichten die niet kunnen worden bezorgd, daar krijg jij als afzender bericht van. Heel vervelend, maar stopt in de regel ook weer binnen een dag.

Een goed spamfilter kan je helpen.

maar dan moeten hun toch hebben ingebroken op het domein om te kunnen versturen.

Dat hoeft niet. Technisch gezien is er bij email geen controle op wat je invult bij afzender. Hier mag je dus ook het emailadres van iemand anders invullen. Spammers doen dit omdat de email dan afkomstig lijkt van een vertrouwd persoon of instantie. Nadeel daarvan is dat jullie dus als afzender staan vermeld en alle systeemmeldingen (afwezig, mailbox bestaat niet, enz) naar het afzenderadres worden verstuurd.

Kijk eens naar SPF (Sender Policy Framework). Stel dat goed in voor je maildomein, en meteen kun je een hoop van die NDR's voorkomen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan