Mail van één bepaald account komt niet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb Microsoft Outlook 2010 en na de nodige problemen is met behulp van Djinties is afgelopen week een heel nieuw profiel aangemaakt. Bij één account komt de mail echter niet binnen. Ik heb 5 accounts aangemaakt, allemaal met dezelfde instellingen. Als ik "Accountinstellingen testen" doe, dan is de test volledig geslaagd. Als ik de mail naar dat adres stuur komt de mail keurig binnen in PopPeeper. Maar dus niet in Outlook. IK sta nu even voor een raadsel..........

kun je van uit dat account wel verzenden?
Kijk eens bij de binnenkomende poort of die goed staat.
Kijk eens of je mail op pop of imap staat. Bij sommige is er geen imap ondersteuning.

Je kunt ook mozilla thunderbird even installeren en dat account daar op zetten. Dat gaat zeer geautomatiseerd.
Je moet wel opletten dat je geen nieuw e-mailadres aanmaakt.
Lukt dat, dan kun je die gegevens overnemen of gebruiken bij je outlook en dan thunderbird weer verwijderen.
succes er mee.

Als ik me goed herinner (mijn nick is trouwens Dnties, niet Djinties :P) heb je 4 POP3/SMTP accounts en 1 IMAP/SMTP account. Ik neem aan dat het hier over een van de 4 POP3/SMTP accounts gaat.

Voor het versturen gebruik je toch iets op 127.0.0.1 (weet niet meer hoe het heet) met een speciale poort? Indien ja, en PopPeeper geeft aan dat er nieuwe mail is, dan zou ik toch (ondanks de geslaagde tests) vermoeden dat je het POP3 gedeelte van het account opnieuw moet instellen.

Tijs.

Er zat inderdaad één IMAP-account bij, maar dat heb ik gewijzigd in POP3, zodat alles POP3 is. Alles staat nu dus het zelfde ingesteld. Die 127.0.0.1 was voor MSG-Tag, een programma voor leesbevestiging. Dat adre wordt dus uitsluitend gebruikt voor uitgaande emails. Maar nu komt de post ook niet binnen op dat ene account. Dat is tegelijk ook het enige account, dat via Telfort loopt, de andere accounts lopen via een andere provider. Dat is het enige verschil, dat ik kan ontdekken.

Niettemin heb ik het gehele account maar even verwijderd en het zelfde ingevuld als er stond en nu doet die het wel. Als je er een verklaring voor hebt graag. Of is dit een van de duistere zaken waar ik nooit achter zal komen?

Kostenzer: dank voor je ongetwijfeld uitstekende antwoord; ik koos ervoor nu om even verder te gaan met Dnties, want die kent mijn instellingen al van een Teamviewer-sessie van enkele dagen geleden. :thumb:

Een reden kan ik er niet voor bedenken, helaas. Is dus net zo 'duister' als waarom we eerder een geheel nieuw Outlookprofiel moesten maken.

Ik wil je overigens nog even een kleine waarschuwing geven: Als ik me goed herinner staan nu (alle of een deel van) je .PST bestanden niet meer in die Applicationdata/Local/Microsoft/Outlook map maar in Documenten\Outlook-bestanden (standaardlokatie van archief PST-bestanden). Kijk dat na in je Outlook profiel, bij Gegevensbestanden.
In het algemeen: Check altijd die Gegevensbestanden instellingen na om te voorkomen dat je de verkeerde .PST bestanden gaat backuppen als je de pc weer wilt gaan installeren etc.

Graag nog de vraag als opgeven. ajb.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Die lokatie is inderdaad anders en daar kan een backup-programma als Outlook Backup dus niet mee omgaan. Ik ging ervan uit, dat die nieuwe lokatie te maken had met Outlook 2010 e.v. Ik hoop dan ook, dat het pst-bestand in combinatie met een backup van het Outlookprofiel uit het register voldoende is om alle accountinstellingen terug te halen (naast de berichten en emailadressen).

?? Je zegt dat Documenten\Outlook-bestanden niet wordt meegenomen in Outlook Backup?? Dat is wel heel slordig/mager van dat pakket dan, want Outlook-bestanden is als map de standaardmap voor archief-bestanden die je aanmaakt en ook mail exports komen in die map...

Nu even concreet: Wil je het dan weer terugzetten naar Applicationdata/Local/Microsoft/Outlook ? Dat kan natuurlijk, maar dan moet je het volgende doen:
a. Kijk na welke bestanden het precies betreft en of ze echt allemaal in Outlook-bestanden staan. Noteer puur de .pst bestanden die niet op de 'goede' map staan, dus die je vanuit Outlook-bestanden wilt verplaatsen. Noteer ook welk .PST bestand de standaardlokatie is om mail af te leveren (dus welke het zwarte "vinkje" erbij heeft).
b. Sluit Outlook helemaal af
c. Kopieer de bestanden die van Outlook-bestanden over moeten naar de 'goede' map. Overschrijf oude .PST varianten in de 'goede' map.
d. Open de eigenschappen van het Outlook profiel vanuit Configuratiescherm -> e-Mail (of Mail) en wijzig de lokatie van de individuele .pst bestanden naar de 'goede map' en geef de juiste standaard afleverlokatie aan.
e. Zodra je zeker weet dat alles in orde is en goed werkt etc. dan zou je de gekopieerde .PST bestanden uit de 'verkeerde' map (=Documenten\Outlook-bestanden) kunnen verwijderen.

Tijs.

IK weet niet of die lokatie echt verkeerd is. Outlook Backup is al heel oud, dus ik was ervan uit gegaan, dat de map in Applicatiedata etc. niet meer van toepassing was voor nieuwere Outlookversies.

Als je echter zegt, dat het pst-bestand en de export uit het register voldoende is om alles in een handomdraai terug te zetten bij een eventuele herinstallatie, dan moet ik dat oude programma eigenlijk vaarwel zeggen, want die slaat het ook nog op met een eigen extensie, zodat je dus eerst dat programma moet installeren om iets terug te kunnen zetten. En dan zijn er uiteraard wel betere backup-mogelijkheden.

Ik zou niet weten waarom jouw methode van backup niet zou werken, vooropgesteld dat je Windows gebruikersaccount-naam hetzelfde is na herinstallatie, de Documenten etc. op dezelfde plek staan als vóór de herinstallatie etc. (oftewel: dat je een 100% vergelijkbare (mappen-)situatie terugbrengt als voor de herinstallatie).

Tijs.

Het heeft altijd gewerkt, Tijs, maar Outlook Backup zet de bestanden terug op Users/Apllicatiedata etc.

Maar denk je, dat dat PST-bestand en die registerexport voldoende is? Als je niet zeker bent, moet ik dat even op een andere computer proberen.

100% zeker weet ik het niet, maar wel 95% :P
Testen is altijd een goed plan, dus raad ik je aan om dat te doen (met de opmerkingen waar ik het in mijn vorige posting over had)... :D

Tijs.

Om dit topic nog even te completeren:

Inderdaad, als je de pst-bestanden kopieert en de registersettings van Outlook, dan heb je op een andere computer alles terug, met uitzondering van de wachtwoorden.

Ik moet hierop terugkomen, want de accounts worden niet terug gezet. Is er nog een optie om accounts te backuppen?

(Moet ik hier wellicht een nieuw topic voor openen?)

Open maar een nieuw topic. Overigens gaat volgende week een klant van me testen met het (her-)importeren van de
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\<office-versie>\Outlook
sleutel (in dit geval Outlook2013, dus office-versie = 15.0).
Dat is nét iets breder dan alleen de Profiles subkey ervan.

Overigens is dan wel al Outlook 2013 geherinstalleerd vóórdat de sleutel wordt geherimporteerd... Ik kan niet beoordelen wat er gebeurt als eerst wordt geherimporteerd en de Office software daarna pas wordt geïnstalleerd.

Tijs.

Ha Tijs, ik houd mij zeer aanbevolen voor de oplossing. Ik had een nieuw topic geopend en was in de veronderstelling, dat ik mijn laatste bijdrage had verwijderd, maar niet dus. Externe programma's voor backup kunnen werken, maar ik houd het liever binnen Windows/Office.

Tijs, is hier nog iets nuttigs uitgekomen?

Werkte prima, maar is wel op dezelfde windows toegepast op een gereset gebruikersprofiel.
Dus niet op een nieuwe installatie of andere pc.

Tijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan