mail van mijn zoon op mijn account in Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Vorige week zag ik dat mijn vrouw op de pc Live Messenger gebruikte en dat blijkbaar mijn Hotmail account daarin ook zichtbaar was. Dit vind ik op zich niet erg (ben veel in buitenland zonder goed internet dus kan zij evt mail bekijken) maar hiervoor heb ik nooit toestemming aan Messenger gegeven. Ik bedoel, kan ik nu elk willekeurig Hotmail adres toevoegen zodat ik zijn mail kan inzien zonder dat de accounthouder dit weet ?

Nog gekker vind ik het volgende: Mijn zoon kreeg gisteren een update van windows 8-8.1 voor zijn desktop. Alhoewel hij geen password etc gebruikte in w8, vroeg het programma opeens tijdens het updaten om de vereiste (?) windows security code dat bij zijn (Hotmail)account zou horen. Deze code aangevraagd dat dus naar zijn Hotmail zou worden gestuurd. Omdat ik niet weet hoe je vanuit het update gebeuren dan naar Hotmail switched om deze code te lezen, herinnerde ik mij opeens het Live/Hotmail gebeuren van de vorige week. Op de andere pc Live Messenger dus opgestart om zijn Hotmail trachten te lezen, bleek er tot mijn stomme verbazing een nieuw bericht in mijn account/inbox te staan met de security code van mijn zoon (gericht aan zijn Hotmail adres !). Ik snap hier helemaal niks meer van. Hoe zit dit met de accounts in Live Messenger ?

Om alle hectiek de kop in de drukken zou ik mijn wachtwoord eens veranderen.

En live Messenger is Skype geworden.

En om het nog ingewikkelder te maken Hotmail is niet meer en is outlook.com geworden Klikje

@gatlinggun: Misschien is hier Windows Live Mail bedoeld, dus niet Messenger??

Tijs.

@dnties en Manamana : in het startmenu staat "windows live Messenger" en na dubbel-klik start "windows live mail" op.

Het bovenstaande betreft dus de onduidelijkheid t.a.v. de accounts in windows live mail. Hoe komen daar nu accounts in terwijl de accounthouder daar blijkbaar niets van weet. Of is het mogelijk dat er per ongeluk of stilletjes automatisch er accounts zijn toegevoegd ? Ik bedoel, zijn er mogelijk vanuit het oude MSN accountkoppelingen naar live mail over gegaan (terwijl het mij niet bekend is dat die er al waren) ? Ik blijf het hoogst merkwaardig vinden dat een bericht, gericht aan mijn zoons account, in mijn inbox terecht is gekomen.

Laatst bewerkt:
Praat eens met je zoon, kennelijk heeft hij een 2e email adres moeten opgeven, ter controle en/of verificatie van een ander email-adres voor het geval hij iets kwijt raakt en of vergeet bla bla bla.

Bijvoorbeeld een wachtwoord of een geheime vraag enz enz. Een geheime vraag is bijvoorbeeld wat is de geboorteplaats van je moeder. enz enz.

Hier een voorbeeld van hoe het kwam en hoe het kan. Ik zeg niet dat dit gedaan is door je zoon, maar dit is een mogelijkheid/voorbeeld. Klikje

Het is wel mogelijk van (met Windows live mail bedoel je toch iemand@ live.nl) he. En ja, je kunt van Windows live mail.nl over gaan naar iemand@ outlook.com

Dus zo zou het zo maar kunnen dat een bericht bij jou binnen komt in je mailbox.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan