mail van Thunderbird op verschillende locatie lezen en reageren

Status
Niet open voor verdere reacties.

naderhoten

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
31
Beste mensen,

Ik heb een mailbox van Thunderbird op mijn laptop maar wil het met drie andere mensen op drie verschillende locatie kunnen lezen en op reageren, als op locatie A op een mail is gereageerd moet de locatie B en C het ook zien en dus niet meer op reageren.

Ik weet dat dit met IMAP mogelijk is en dus geen pop3 maar het gaat niet goed, ik kan niet zien dat mijn collega op andere locatie op de mail gereageerd heeft of niet hoe kunnen wij dit oplossen.

Alvast mijn dank voor jullie reactie

Nader
 
Verplaatst naar andere software
 
Wordt er met Office 365 gewerkt of met iets anders?
Vertel het verhaal welk mail systeem jullie hebben en hoe het ingericht is zover je weet. Wat heeft jullie IT-persoon al gedaan?

Voor Office 365 vond ik een antwoord dat daar werkt en als oplossing aan geduid werd (tis wel in het Engels)

Does it say the folders were deleted in the 'Activity Manager'? Tools > Activity Manager or Menu icon > Activity Manager Try this: Right click on imap mail account name in Folder Pane and select 'Settings' select 'Server Settings' for the imap mail account.
click on 'Advanced' button
uncheck: 'show only subscribed folders'.
click on OK
click on OK to save and exit Account Settings.
Then try to subscribe to see folders. Please report back on results.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Wij gebruiken Thunderbird, en ja er is een ict-er geweest die heeft eea gedaan maar nog altijd zonder resultaat.

Wij willen dus gewoon onze mails op verschillende laptops kunnen lezen en veranderingen moet voor iedereen zichtbaar zijn.
 
Voor zover mij bekend is dat niet mogelijk, Thunderbird zet alleen een pijltje voor een bericht waarop is gereageerd op de pc / laptop waarvan de reactie verstuurd is.
Wellicht kun je met "Name spaces" een gedeelde map maken die voor iedereen toegankelijk is.
Meer info hier, onder Berichtenopslag => Namespaces.
 
Nog steeds geen info nav mijn vraag hoe het systeem er verder uit ziet.

Edit: Lees alles eens goed door of je el exact hetzelfde doet zoals er verwacht wordt.
https://support.mozilla.org/nl/kb/imap-synchronisatie

Alle subfolders moet aangevinkt worden en das iets wat je wrs bij groepsgebruik vaak gebruikt... subfolders.

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1293068
Soms helpt dit al....
[h=3]Chosen Solution

[/h]Unsubscribe and subscribe to the Sent folder and see if it helps.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook thunderbird. Als ik een reactie geef op een bericht op computer A, dan zie ik op computer B die boven staat een pijltje voor het bericht. Maar dat is uiteraard heel summier, want het valt amper op als je snel kijkt.

Ik heb alles ingesteld op IMAP.

Welicht zijn de artikelen van route99 nuttig, lees ze eens door.
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet helemaal jouw situatie.
Middels de onderstaande methode kan ik vanuit verschillen computers gebruik maken van mijn email.

Ik werk op verschillende systemen, en heb daarop overal toegang tot mijn email.
Thunderbird heb ik geïnstalleerd op:
- Prive MS Windows laptop.
- Linux omgeving (Raspberry Pi).
- Werk MS Windows laptop.

Mijn email configuratie en mail bestanden staan op een NAS omgeving.
Al mijn systemen hebben toegang tot de NAS. Zowel binnen als buiten huis.

Ik laat al mijn Thunderbird programma's verwijzen naar de email configuratie op de NAS.
Zie bijlage:

Jouw vraag bevat ook om een oplossing te geven voor meerdere gebruikers.
Omdat ik als enige gebruik maak van mijn email weet ik niet wat er in mijn situatie zal gebeuren wanneer meerdere personen van dezelfde email bestanden gebruik maken.

Als alternatief je kan jouw email ook instellen als IMAP.

Misschien geeft dit je een zetje in de juiste richting.
 

Bijlagen

  • nas.PNG
    nas.PNG
    56,2 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Ik laat al mijn Thunderbird programma's verwijzen naar de email configuratie op de NAS.
Zie bijlage:Bijlage 357626
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.
 
Misschien niet helemaal jouw situatie.
............Jouw vraag bevat ook om een oplossing te geven voor meerdere gebruikers.
Omdat ik als enige gebruik maak van mijn email ......
Als alternatief je kan jouw email ook instellen als IMAP.............
??
Het topic gaat alleen maar over de IMAP situatie, niet "ook"..... EN meerdere gebruikers van die mailbox op ieder hun eigen systeem.

Ik heb ook thunderbird. Als ik een reactie geef op een bericht op computer A, dan zie ik op computer B die boven staat een pijltje voor het bericht. Maar dat is uiteraard heel summier, want het valt amper op als je snel kijkt..
Femke met het pijltje bij het bericht geeft aan dat er iets veranderd is. Dan zou het uitvoeren van de complete synchronisatie, mogelijk de ontbrekende schakel zijn en dan is het uiteraard noodzaak dat de folder en de subfolders goed aangemeld/ingesteld zijn voor de synchronisatie.
Ben de link ff kwijt maar ik las ergens dat als het niet goed staat, je hooguit de headers van de mail krijgt, een pijltje er bij zou een aanwijzing kunnen zijn dat er iig contact is geweest maar mogelijk de sync nog niet rond is.

Lees de handleidingen nog eens door voor de finesse v/d instellingen.
 
Femke met het pijltje bij het bericht geeft aan dat er iets veranderd is.

Dit pijltje geeft aan dat er een antwoord is gegeven. Zo heb ik het altijd "geleerd".

Maar goed, een reactie erop geven is ook een verandering.
Als dit inderdaad niet te zienis op eenandere computer, dan is er iets niet goed ingesteld.
 

Bijlagen

  • 5.jpg
    5.jpg
    6,4 KB · Weergaven: 13
@Femke98
Ik vond het wel logisch dat het niet voor jou was... maar ik kan me uiteraard vergissen...
@TS staat er nu bij aangevuld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan