Mail van VPS naar ziggo komen terug met 550-Bad HELO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramerco

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Mijn mail loopt prima, ik heb sinds een wijziging in mijn netwerkt een probleem met berichten naar Ziggo/multikabel/quicknetaccounts. Ik gebruik Outlook 2007 en werk met Server 2003.
Mijn mail wordt verstuurd via mijn Virtual Private Server bij Strato.
Ik krijg de onderstaande berichten terug

Hi. This is the qmail-send program at h1640161.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<mailadres@quicknet.nl>:
Connected to 212.54.34.8 but my name was rejected.
Remote host said: 550-Bad HELO: A HELO should be a FQDN or address literal - Please see RFC 2821 550 section 4.1.1.1 I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Heeft iemand een idee, hoe ik dit kan verhelpen?

groeten Jan

Laatst bewerkt:
De meeste HELO 's die door mailers/mailprogramma's worden gestuurd bevatten alleen de hostnaam, dus niet de FQDN. Er zijn mailservers die het daar niet mee eens zijn.
Voorbeeld: Als ik een mail verstuur vanaf mijn pc dan wordt verstuurd:
HELO TIJSPC
en dus niet
HELO TIJSPC.VODAFONEVAST.NL

Kijk dus na of je daar invloed op kunt uitoefenen welke HELO melding er wordt gestuurd: Maak die liefst de volledige FQDN die hoort bij het ip-adres van de server (of een ingedragen DNS ingang, zoals mijnmailserver.mijndomein.nl).

De meeste mailservers vinden het ook fijn als mijnmailserver.mijndomein.nl ook via 'Reverse DNS' kan worden terugherleid naar een/het ip-adres. Probeer daar dus ook voor te zorgen.

Succes,

Tijs.

Voortgang

De meeste HELO 's die door mailers/mailprogramma's worden gestuurd bevatten alleen de hostnaam, dus niet de FQDN. Er zijn mailservers die het daar niet mee eens zijn.
Voorbeeld: Als ik een mail verstuur vanaf mijn pc dan wordt verstuurd:
HELO TIJSPC
en dus niet
HELO TIJSPC.VODAFONEVAST.NL

Kijk dus na of je daar invloed op kunt uitoefenen welke HELO melding er wordt gestuurd: Maak die liefst de volledige FQDN die hoort bij het ip-adres van de server (of een ingedragen DNS ingang, zoals mijnmailserver.mijndomein.nl).

De meeste mailservers vinden het ook fijn als mijnmailserver.mijndomein.nl ook via 'Reverse DNS' kan worden terugherleid naar een/het ip-adres. Probeer daar dus ook voor te zorgen.

Succes,

Tijs.

Ik wil dat nakijken, maar waar kan ik dat vinden in Oulook of moet ik elders kijken?

Dat is me nu ook niet helemaal duidelijk: De melding komt van h1640161 als ik je vraag goed lees.

Ik kan van hieruit niet beoordelen welke rol h1640161 hier speelt: Is dat de SMTP mailserver waar je alle uitgaande mail naar toe stuurt voor verdere verspreiding naar het Internet? Indien ja, dan lijkt het erop dat in h1640161 het HELO probleem moet worden opgelost...

Tijs.

h1640161 is mijn eigen VPS server van Strato, daarop heb ik met Plesk alle accounts ingeregeld. via die POP.mijndomein.nl en SMTP.mijndomein.nl verzend en haal ik mail op.

Dat is me nu ook niet helemaal duidelijk: De melding komt van h1640161 als ik je vraag goed lees.

Ik kan van hieruit niet beoordelen welke rol h1640161 hier speelt: Is dat de SMTP mailserver waar je alle uitgaande mail naar toe stuurt voor verdere verspreiding naar het Internet? Indien ja, dan lijkt het erop dat in h1640161 het HELO probleem moet worden opgelost...

Tijs.

Je maakt het verhaal niet echt duidelijk met je toelichting van je laatste posting.

Je hebt als uitgaande mailserver in Outlook op de VPS de h1640161 ingesteld? Dus er draait een mailer (qmail of qmail-send) op h1640161 die de verdere distributie doet (net zoals de SMTP-servers van je gewone thuisprovider)?
Als dit klopt, dan zul je in de configuratie van qmail/qmail-send ervoor moeten zorgen dat die bij SMTP communicatie met mailservers op het Internet een fatsoenlijke FQDN meestuurt bij de HELO.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ter verduidelijking

Hoi Tijs,
Ik heb voor mijn websites en mijn domeinnamen een VPS server van Strato. Daar heb ik zelf een Plesk platform gemaakt. Met mijn domeinnamen en ook de mail draait dar op
De mail heeft aldoor goed gedraaid, maar na mijn systeem verandering op kantoor niet meer. Ik werkte met Outlook XP en nu met 2007 wat onder de loaklae server draait op 2003.
Voorheen liep de mail voor inkomende mail via de kramerco.nl server van Strato en voor de uitgaande via de account van quicknet. Nu is deze veranderd naar ook kramerco.nl
Omdat het met een VPS prima kan lopen via Strato.

Mogelijk ben ik zo duidelijker in mijn omschrijving.
Waar kan ik het beste beginnen met oplossen, lokaal of op de webserver?

Groeten Jan

Je maakt het verhaal niet echt duidelijk met je toelichting van je laatste posting.

Je hebt als uitgaande mailserver in Outlook op de VPS de h1640161 ingesteld? Dus er draait een mailer (qmail of qmail-send) op h1640161 die de verdere distributie doet (net zoals de SMTP-servers van je gewone thuisprovider)?
Als dit klopt, dan zul je in de configuratie van qmail/qmail-send ervoor moeten zorgen dat die bij SMTP communicatie met mailservers op het Internet een fatsoenlijke FQDN meestuurt bij de HELO.

Tijs.

Ok, de situatie is als volgt?
Je gebruikt Oulook op je eigen pc thuis. Je haalt daar via POP mail op van POP.mijndomein.nl en de uitgaande mail gaat via de SMTP-server op SMTP.mijndomein.nl

Waar je moet kijken heb ik al gezegd: Je moet gaan aanpassen waar nu je uitgaande mail naar toe gaat, dus op SMTP.mijndomein.nl die blijkbaar (ook) h1640161 heet.

Tijs.

Hoi tijd,

De mail die ik bedoel is vanaf mijn zakelijke adres. Ik hebb een eigen bedrijf.
De Server naam is bij Strato h1640161, verder heb ik daar diverse namen geregistreerd.
Ook al probeer ik met andere domeinnamen te mailen, die doen allemaal hetzelfde met de Ziggo/quicknet/multikabel adressen.

ik zla een paar testen met andere smtp adressen doen.

Alvast bedankt voro je hulp. Ik laat het verder weten of eht lukt, dat wordt aan het einde van de dag.

Groeten Jan Kramer

Ok, de situatie is als volgt?
Je gebruikt Oulook op je eigen pc thuis. Je haalt daar via POP mail op van POP.mijndomein.nl en de uitgaande mail gaat via de SMTP-server op SMTP.mijndomein.nl

Waar je moet kijken heb ik al gezegd: Je moet gaan aanpassen waar nu je uitgaande mail naar toe gaat, dus op SMTP.mijndomein.nl die blijkbaar (ook) h1640161 heet.

Tijs.

Meer uitleg nodig

Hoi misschien ben ik nog steeds neit duidelijk. Ik heb bij Strato een VPs server met Plesk control panel. Op deze heb ik meerdere webdomeinen geadministreerd.
De naam van de server van strato is inderdaaad h1640161.

Nu denk ik dat je bedoeld, dat ik moet kijken op de server naar de instellingen, alleen heb ik geen idee waar ik moet gaan kijken.
Moet ik dat bij deDNS instellingen gaan doen. Plesk forum ligt al een haf jaar stil, vandaar hier de vraag.

Groeten Jan

Tijs.

Omdat ik de term qmail heb gezien, lijkt het me dat het SMTP (doorstuur-)gebeuren daar plaatsvindt. Lijktme dus geschikt dat je daar kijkt of je aanpassingen kunt doen in de HELO dialoog.

Tijs.

HELO dialoog op plesk platform

Hoi Tijs,

Ik heb alles al geopend, maar kan die HELO dialoog nergens vinden, heeft het met DNS instellingen te maken of mogelijk weet jij onder welk onderdeel ik dat kan vinden.
ben nu al weer ruim een ochtend bezig en heb allerlei knoppen aan en uit gezet op het besturingspaneel, maar kom niet verder.
Mogelijk dat er iemand is die wet onder welke instelling ik iets moet aan of uitzetten.
Of kun jij daar iets mee Tijs?

Groeten Jan

Omdat ik de term qmail heb gezien, lijkt het me dat het SMTP (doorstuur-)gebeuren daar plaatsvindt. Lijktme dus geschikt dat je daar kijkt of je aanpassingen kunt doen in de HELO dialoog.

Tijs.

Kijk eens hier

Heb ik gevonden via zoeken op google: helo setting qmail

PS: Let op: Het gaat hier om een (tekst-)bestand die heet me, dat in de map /var/qmail/control moet staan of aldaar moet worden aangemaakt. Zet daarin een FQDN die in (publiek) DNS bekend is en verwijst naar het ip-adres van je VPS (als daar dat qmail op draait, wat ik aanneem).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Andere wijziging aangebracht

Hoi Tijs,

Ik heb er naar geziocht, maar dit is nergens te vinden. als voorlopige oplossing heb ik de e-mailverzending in Oulook 2007 weer teruggebracht naar mijn internetporvider ziggo.
Uiteraard blij dat alles weer nverstuurd wordt, maar ontevreden dat dit niet anders ingesteld kan worden. Hier ga ik dus verder mee.
Enorm bedankt voor je zoekhulp.

Groeten Jan

Kijk eens hier

Heb ik gevonden via zoeken op google: helo setting qmail

PS: Let op: Het gaat hier om een (tekst-)bestand die heet me, dat in de map /var/qmail/control moet staan of aldaar moet worden aangemaakt. Zet daarin een FQDN die in (publiek) DNS bekend is en verwijst naar het ip-adres van je VPS (als daar dat qmail op draait, wat ik aanneem).

Succes,

Tijs.

Als de VPS in basis door je hostingbedrijf is geïnstalleerd (incl. Plesk/qmail etc.), dan kun je ook eens bij de helpdesk van het hostingbedrijf informeren of zij weten waar de HELO instelling kan worden aangepast.

Hopelijk kom je (uiteindelijk) toch van dit probleem af.

Veel succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan