• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mail vanuit VBA/Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Beste alle,

is het mogelijk om "onderwater" een mail te sturen vanuit Excel als een routine draait wordt zonder dat de gebruiker ziet dat dit gebeurd?

thanks,

Ronald

Scherm uitzetten ?

Application.ScreenUpdating = False

bedoel je dan?

Nee gewoon de stroom eraf. Je geeft geen enkele informatie dus kan je onzin reacties verwachten. Volgens mij ben je lang genoeg lid en weet je wel wat je moet doen.

Mijn auto doet het niet kan het aan een lege tank liggen?

Hai VenA,

wat ik wil weten is of het mogelijk is om vanuit een routine een mail te sturen bv via gmail zonder dat de gebruiker dit merkt.
Ik vraag nu geen oplossing maar wil weten of dit überhaupt kan.

Voordat ik aan de slag ga wil ik weten of het dus kan.

dank voor je reactie.

Waarom zou je het willen? Komt toch in de map sentitems te staan en een slimme gebruiker laat niet het sowieso niet toe. Maar het kan wel.

Laatst bewerkt:
als ik vanuit excel vanuit mijn eigen mailaccount een mail stuur naar mezelf dan is dat voldoende.
dan staat dat toch niet in sent-items van de gebruiker?

Klinkt logisch. Je bent dan toch zelf de gebruiker en zal het niet in jouw sentitems komen?

Ik zal de situatie wat uitleggen.

Ik wil weten of een bestand ( eigenlijk een heel programma ) gebruikt wordt. Ik heb dit opgestuurd naar iemand en wil weten of het wordt gebruikt.
als bij het opstarten bv een timer wordt gestart die bv 1 keer in de zoveel keer. of bv op een dag een mail verstuurd naar mij .

Als de gebruiker Outlook gebruikt dan kan dat, maar komt het, zoals VenA al zei, in zijn map met verzonden items te staan.
Je kan dan nog mailen via CDO maar dan moet je er de gegevens van je eigen SMTP server in zetten en tevens afwachten of de hiervoor gebruikte poort in zijn firewall open staat.

Daar heb je zeker een punt.

en dat had ik inderdaad al geprobeerd en die gaf een probleem. De poort was, en op zich terecht....... dicht.

Dan kan je nog een web server op zetten waar je gegevens naar toe schrijft.
Maar als het gaat om een bedrijf moet je dat sowieso melden en er toestemming voor hebben.
Dat geldt overigens ook voor het mailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan