Mail versturen als Outlook niet actief is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles klopt, van warme bakkertje ontving ik zelfs de mail via zijn code. Bij mij stopt de code bij .Send. Het is alsof de methode die mogelijk is bij dit object niet wordt herkend. Ik schreef eerder dat .subject wel wordt veranderd in .Subject, .send blijft .send. Ook een indicatie dat de methode niet wordt herkend. Tja,...
 
gebruik eens:

Code:
Sub M_snb()
    ThisWorkbook.SendMail "suggestie@snb-vba.eu", "Mijn idee", True
End Sub
 
@octa

Dat lijkt me niets uit te maken.
Ik kan met Office 10 Outlook 2000 prima aansturen.
 
Super dat jullie zo meepiekeren maar de oplossing zit er helaas nog niet tussen.
 
@snb:
Aangezien de code voorbeelden bij iedereen werken, behalve bij TS, ga je zoeken naar de minder logische oorzaken :)
 
Klopt ;)


Maar omdat de foutmelding pas bij .send plaatsindt evalueert Outlook de opdracht als niet geldig.
Dat kan alleen als:

- het onderwerpveld leeg is
- of het emailadres fout is.

Daarom vroeg ik de TS ook sendmail te gebruiken met een emailadres waarvan ik zeker weet dat het geldig is.
Waarom hij/zij dat niet doet is mij een raadsel (tenzij een oplossing niet wordt gewenst).
 
Laatst bewerkt:
Ik schreef eerder dat ik mail had ontvangen op het adres, dus het mailadres klopt. Ik begrijp niet hoe Outlook dingen evalueert maar dat zou dus gebeurd zijn als ik .send tik? Dan heeft Outlook dus geconcludeerd dat het mailadres niet klopt terwijl het wel correct is? Zit de fout misschien in de check? Weer bedankt voor het meedenken!
 
Heb je je angst voor de sendmail methode nog niet overwonnen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan