Mail versturen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
333
Ik heb al sinds een maand problemen met het versturen van mijn mail.
Soms verstuurt die wel mail, soms niet.
Ik heb contact met mijn provider opgenomen, die zegt dat er spam vanaf mijn pc wordt gestuurd, vandaar dat ik geregistreerd sta bij spamcop.
Nu heb ik mijn ip-adres zo vaak delist, dat het langer duurt dan 10 dagen om een aanvraag in te dienen.
Vervolgens heb ik ook Norton Internet Security 2010, maar helaas heeft het probleem zich weer voorgedaan.

Nu kost dit mij veel tijd en zo kan ik niet werken.

Kan iemand mij misschien helpen uit deze visieuze cirkel?

Ahmed
 
Blijkbaar zit nog iets op je pc wat de spam doet versturen. Indien je het niet kan verwijderen, eventueel met een ander programma, dan blijft alleen nog de boel te formatteren en alles opnieuw te installeren.

Omtrent het IP adres kan ik kort zijn. Veel providers koppelen aan het MAC adres van het modem/routertje een bijna vast ip adres. Het ip adres te vernieuwen helpt niet.

Wat ook nog kan zijn: heb je een draadloos internet en staat dat aan? Dan maakt misschien iemand anders gebruik van je ADSL of kabelverbinding...

Succes ermee :thumb:
 
Ik heb inderdaad een draadloze router, maar hier zit een wachtwoord op welke alleen ik weet.

Wat voor programma zou ik kunnen gebruiken om dit probleem op te lossen.

Ahmed
 
Nu heb ik spamcop een mail verstuurd en het volgende antwoord gekregen:

Ipxx.xxxx, Which resolves to g147229.upc-g.chello.nl, is probably
some sort of proxy or gateway server with your ISP. There is a bot
infected computer behind that IP. Since only the administrator (ISP) of
a proxy can identify the source of the spam and stop it, you should be
getting after your ISP to find and stop the spam source. Once they get
the spam stopped, the IP will delist

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?
 
Kijk, je heb een kip of ei probleem. Of er zit iets in je pc, wat Norton niet kan repareren, of iemand anders gebruikt je WLAN.

Ik zal bij wijze van proef het WLAN uitzetten en via een kabeltje gaan internetten. Is je laptop schoon, dat zal over een paar dagen mail versturen weer werken.

Of je installeerd je computer opnieuw. Harde schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.

Gewoonlijks kan zoiets niet gebeuren indien je abonnement bij je Internet security programma niet is verlopen.

:thumb:
 
Ik heb nu vista geformateerd en opnieuw geinstalleerd, maar blijkbaar is de blokkade van spamcop er nog niet af. Dus ik kan nu geen mail verzenden. Misschien een idee waarom?
 
Ik heb nu vista geformateerd en opnieuw geinstalleerd, maar blijkbaar is de blokkade van spamcop er nog niet af. Dus ik kan nu geen mail verzenden. Misschien een idee waarom?

Eerst moet een paar dagen lang geen spam meer worden verzonden. Is nu Norton helemaal happy of vindt die nog iets?

En is je netwerk beveiligt?

Ik kan van de afstand niet zien of het aan je computer lag of aan je WLAN...:thumb:
 
Norton werkt prima en heeft niks gesignaleerd, vervolgens is mij wlan beveiligd, ik maak via mijn desktop geen gebruik van een draadloze verbinding.

En ik verstuur geen spam via mijn pc, het is een of ander gek die het via mij server/ip verstuurt, misschien d.m.v een trojan horse, vandaar dat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd en geformateerd.
 
Ik heb mijn pc 24 uur lang ontkoppeld van internet.
Nadat ik de plug er weer in had gestopt kon ik vervolgens gewoon weer mijn mail verzenden het probleem is nu dat ik dezelfde melding na ongeveer 5 weer heb gekregen.
Verklaring..?
 
Probleem is opgelost, heb de draadloze router van stroom gehaald en voilá hij doet het weer. Blijkbaar heeft iemand mijn wachtwoord weten te bemachtigen of is het simpelweg gehackt.

Jammer dat ik dit keer geen reacties kreeg van helpmij/forum, wat in het verleden wel altijd is gebeurd.

Maar goed bedankt voor de inspanning van iedereen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan