Mail versturen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Hallo, ik draai onder windows vista zodra ik Mail open komen alle berichten netjes binnen, maar.... als ik een mail wil verzenden lukt het niet. ik krijg dan deze melding:
Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was bhenkes@alice.nl. Onderwerp 'test', Account: 'in.alice.nl', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.7.0 Must issue a STARTTLS command first', Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78

Ik heb al oopnieuw alle ingesteld, ook via de site van Alice heb ik alles opgevolgd, Alice biedt mij geen hulp. wat nu?

Is er iemand hier die mij verder kan helpen?

Lijkt me dat wellicht toch het volgende nodig is: Je hebt het vinkje niet aangezet bij uitgaande mailserver bij "Deze server vereist een beveiligde verbinding (SSL/TLS)".
Verder is het dan verplicht om je ook aan te melden met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord die (ook) bij in.alice.nl worden gebruikt voor het ophalen van binnengekomen post.
De instellingen volledig (gehaald van deze link:
Open de eigenschappen van uw e-mail account (zie vorige kopje). Klik in de eigenschappen op het tabblad "Servers". Controleer of de juiste server staat ingesteld bij Outgoing Mail (SMTP) (Uitgaande e-mail (SMTP)). Hier moet staan: out.alice.nl. Zet dan het vinkje aan bij My server requires verification (Voor deze server is verificatie vereist).

Indien u out.alice.nl gebruikt:
Klik op het knopje Settings (Instellingen) en controleer dat het vinkje bij Use same settings as my incoming mail server (De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken) aan staat. Klik hierna op OK.

PS: Op die link wordt niet gerept over een beveiligde verbinding, maar die melding over STARTTLS geeft mij het idee dat het (toch) verplicht is. Het schijnt dat de mail-servers van Alice recent vernieuwd zijn, zie ook hier.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost!

Alle instellingen stonden goed maar........de uitgaande poort is NIET meer 587, zoals overal wordt aan gegeven maar dat is poort 25! geworden.

Ik ben weer helemaal blij!:D

Bedankt voor jullie reacties

Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan