Mail versturen vanaf een EU-domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb sinds gisteren een domein met een EU-extensie. Ik wil vanaf mijn Wanadooaccount mail gaan versturen en moet dus als pop- en smtpadres de Wanadoo-gegevens invullen, evenals bij gebruikersnaam. In dat EU-domein heb ik als forward-adres mijn Wanadoo-adres gezet. Bij Gebruikersgegevens zet ik mijn naam én het EU-emailadres, omdat dat als afzender verschijnt.

Als ik echter een testmail wil versturen komt er een foutmelding op dat emailadres; verzenden lukt dus niet. Vrijdag zijn de EU-domeinen voor particulieren pas vrij gegeven, dus ik heb 24 uur gewacht omdat alle providers de domeinen moeten hebben opgenomen in hun servers. Maar het is nu nog mis.

Weet iemand wat ik verkeerd doe of juist niet doe?

Laatst bewerkt:
Wil jij vanaf je pc een mailversturen onder de eu domein? zoja dan kan dat niet je kan alleen bij eigen postkantoor mailversturen onder je eigen account. Je kan niet het andere account (eu) gebruiken om mail te versturen. anders zou ik jou ook een mail kunnen versturen naar iemand met jouw naam. ik denk dat het zoiets is of dat je het in die hoek moet zoeken, verder weet ik het niet en mischien sla ik de plank mis, maar ja niks gezegd is niks gedaan,

Ik heb zo het vermoeden dat de provider checkt wat er als afzender mailadres staat ingevuld.

Zojuist testte ik even met één van m'n accounts.
Ik zit bij wanadoo.nl en gaf op als afzender:
test@wanadoo.nl -> Ok (verzonden)
test@test.eu -> NOk (niet verzonden)
test@speednet.be -> Ok (verzonden)
test@hotmail.com -> Ok (verzonden)

Geen van deze adressen is van mezelf. Ik durf te stellen dat ik als afzender bijna ieder willekeurig emailadres kan invullen uit de 'oude standaard topdomains'. Zal dus een kwestie van aanpassen door je provider zijn; wiens smtp (uitgaande post) server je gebruikt voor dit klusje.

Lijkt me dat dit een prangend probleem is, aangezien 71.626 (bron: nu.nl) particulieren deze domein extentie hebben binnengehaald onlangs. Een fors deel daarvan zal hier tegenaan lopen als de providers de extentie niet accepteren.

Geef het wat tijd, zou ik als eerste adviseren...

Groetje,
Jasper

Quatsch zei:
Wil jij vanaf je pc een mailversturen onder de eu domein? zoja dan kan dat niet je kan alleen bij eigen postkantoor mailversturen onder je eigen account. Je kan niet het andere account (eu) gebruiken om mail te versturen. anders zou ik jou ook een mail kunnen versturen naar iemand met jouw naam. ik denk dat het zoiets is of dat je het in die hoek moet zoeken, verder weet ik het niet en mischien sla ik de plank mis, maar ja niks gezegd is niks gedaan,

Niks gezegd, niks gedaan gaat niet altijd op. Niet in een helpforum in elk geval. Want wat je stelt is gewoon niet waar. En daar hebben vragenstellers niets aan. Als afzendadres kun je elk emailadres neerzetten, als het dus maar aan de criteria van een provider voldoet. Anders zou ik nooit emails kunnen versturen met als emailadres het adres van de vereniging namens welke ik email verstuur.

De reactie van Anykey snijdt meer hout. Ik denk, dat de provider in dit geval niet adequaat heeft gereageerd op 7 april, de dag van de EU-domeinverstrekkingen voor particulieren.

blijft het feit dat je een eigen account moet hebben.

PS
Het is beter mensen in hun waarde te laten dan iets afkraken wat je zelf al wist , het is nog steeds de les om het kaf van het koren te scheiden al is het maar dat de knikker in de juiste richting (gaat) rollen.
De waarde van een tip of een duwtje hoeft niet altijd dat op te leveren wat voor ogen staat!
Dit is nog steeds geen informatie balie met de perfecte antwoorden.

Qwets

Ik schrijf er duidelijk bij, dat ik al een eigen account heb, het gaat uitsluitend om het afzenderadres.

Maar om op de PS terug te komen: het is voor mij zeker niet bedoeld als afkraken. Dit is een forum om elkaar te helpen. Ik vind echter, dat als je iets niet zeker weet, je beter niets kunt antwoorden, want dan wordt iemand alleen maar op het verkeerde been gezet. Uiteraard mogen er geen perfecte antwoorden worden verwacht, maar ook geen onjuiste.

We zitten op dezelfde lijn van uit verschillende invalshoek en is dus ook OK, kritische noot is ook goed!
Case closed denk ik,

Case closed in zoverre, dat ik hoop, dat het probleem met verzending met vermelding EU-adres opgelost wordt, want Wanadoo staat niet bepaald te trappelen om het op te lossen.

Wanadoo stond inderdaad niet te trappelen, want ik kreeg niet eens antwoord. Uiteindelijk heb ik de juiste instellingen gekregen van mijn host; de instellingen verschillen echter per host. En mogelijk heeft inderdaad een trage reactie van Wanadoo op de EU-domeinen de boel al opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan