mail versturen via exchange via meerdere aliassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Vraag,

Ik heb meerdere e-mail adressen / Aliassen
bv. Rob'at'helpmij.nl (als hoofd email adres) en een alias INFO'at'helpmij.nl
Nu krijg ik alle mail netjes binnen via de exchange server, maar kan niet vanuit info'at'helpmij.nl mail versturen
Ik kan niet kiezen vanaf welke afzender dit moet gebeuren.
Wie heeft hier een oplossing voor.

Groet,

Rob

Laatst bewerkt:
Allereerst:
Mail versturen gebeurt vanuit de Mail Agent.

Meestal is dat bij Exchange gebruikers MS Outlook, maar niet noodzakelijk.
Dus de vraag welke mail agent gebruik je en welke versie?

JanM

Hoi,

We hebben overal outlook 2007 draaien, welke via het interne domein verbinding heeft met de exchange server (2003)
we maken dus geen gebruik van pop / of imap of http
de aliassen zijn op dit moment toegevoegd aan de account van de gebruiker. (exchange gegevens)
Hopelijk kan je hier wat mee

Rob

hey,

Hoe heb je het in je exchange ingesteld. Als je in je exchange instellingen al 2 mailadressen onder 1 persoon neer zet kan je alleen maar mailen met het hoofd mail adres. Wanneer je 2 personen aanmaakt in exchange en ze binnen laat komen op 1 pc kan je wel kiezen vanuit welk e-mail adres je wilt mailen.

Succes

Hoi,

We hebben overal outlook 2007 draaien, welke via het interne domein verbinding heeft met de exchange server (2003)
we maken dus geen gebruik van pop / of imap of http
de aliassen zijn op dit moment toegevoegd aan de account van de gebruiker. (exchange gegevens)
Hopelijk kan je hier wat mee

Rob

Hoe verstuur je dan je email, als je geen gebruik maakt van POP/IMAP en of HTTP !? Dan wordt het mij een raadsel hoe jij je berichtjes verstuurt :)

Hoe verstuur je dan je email, als je geen gebruik maakt van POP/IMAP en of HTTP !? Dan wordt het mij een raadsel hoe jij je berichtjes verstuurt :)

Als je via het bedrijfsnetwerk verbinding hebt en dus inlogt op de domein server, waaraan een exchange server is gekoppeld welke alle email verwerk, dan kan je e-mail versturen en ontvangen. Echter alleen met de gegevens welke gekoppeld zijn aan je inlog account op de server. Hieraan is nl. je hoofd e-mail adres gekoppeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan