mail verstuurt linkjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmert26

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Ik heb een email, en die verstuurt continu linkjes naar sites naar mensen uit mijn maillijst. Ik heb mijn wachtwoord al vaak veranderd maar dat werkt niet. Hoor het van veel mensen. Is dit spyware? virus? malware? wat is de beste manier om dit weg te krijgen?

mvg

Ligt eraan.
Als de mailtjes via jouw PC worden verstuurd, dan zou je een virus kunnen hebben.
Even scannen met een antivirus programma zou ik in ieder geval doen.

Als de mailtjes NIET via jouw PC worden verstuurd dan is de enige oplossing om een nieuw email adres te gebruiken.

Blijft helaas staan dat je ook tegen dit probleem aan kan lopen omdat de PC van 1 van je kennissen is geinfecteerd.

Tardis

Simpele test: worden de mailtjes ook verstuurd als je pc niet aan is?
Dan komen ze zeker niet uit jou pc.

Gebeurd dit alleen als je pc aan is: dan heb je hoogstwaarschijnlijk een virus en/of spyware.

Je mail-programma heeft hier niets mee te maken.
Password veranderen heeft dus totaal geen invloed hierop.

Hoi,

En om - ter 'indicatie' - nog een duit in het zakje te doen, dit probleem komt geregeld voor bij @hotmail en @live, en nauwelijks bij een mailadres bij je internetprovider of webhoster.

Oke ze worden verstuurt als de pc uit is dus ligt idd aan mail en het is hotmail..

Hoi,

Ja, dat vermoedde ik al.
Je kunt natuurlijk alsnog een paar 'trucs' uithalen.
Wijzigen van het hotmail-wachtwoord heeft - zoals gezegd - weinig zin.
Je kunt nog eens controleren of en hoe je spamfilter bij hotmail is ingesteld.
- inloggen op je hotmail-account; aan de rechterkant klikken op Opties > Meer opties
- Onder ongewenste mail klikken op 'Filters en rapporteren' en de hoogst mogelijke beveiligingen aanklikken.
- Na een klik op Opslaan kiezen voor de tweede optie: Veilige en geblokkeerde afzenders
- Kijken of in de lijst Veilige afzenders geen namen staan die verdacht zijn en ze verwijderen
- Kijken in de Veilige mailinglijsten .... idem

Je kunt ook de 'online' contactpersonen uit je hotmail-omgeving verwijderen.

Als je het probleem blijft houden, denk ik dat de hint van @Tardis uiteindelijk de beste oplossing is.
Zelf heb ik een mailadres bij Gmail, erom bekend dat deze een uitstekende spamfilter heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan