Mail verwijderen in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drachir

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ik heb in VBA een macro geschreven die in een bepaalde map mailtjes scant en bijlagen in pdf opslaat in een bepaalde map.
In de bijlage staan genoemde afbeeldingen en de huidige macro. Ik wil echter nog een paar verfijningen aanbrengen maar weet niet hoe.

1. Als de bijlagen van een mail opgeslagen zijn dan moet de mail verwijderd worden.
  2. De macro gaat nu uit van een submap in de inbox. Die heet "Ingekomen facturen" (afb.1). Deze map wil ik echter als hoofdmap gebruiken (afb.2).
  3. De macro werk alleen als de map in de hoofdaccount zit (bijvoorbeeld abc@abc.nl). Als iemand anders abc@abc.nl als 2e account beheert naast zijn eigen hoofdaccount moet de macro ook werken. Op de één of andere manier moet de macro dus weten dat de map "ingekomen facturen" in de account abc@abc.nl hangt.
  4. Het zou mooi zijn als de macro automatisch zijn werk doet als outlook open staat. Dus zonder handmatig de macro te hoeven starten.

Als iemand een oplossing heeft voor één van de vragen (of allemaal :d) dan zou ik willen vragen om de oplossing aan de macro toe te voegen en de volledige macro aan je antwoord toe te voegen. Ik ben anders bang dat ik niet weet hoe of waar ik de oplossing toe moet voegen.

Bij voorbaat dank voor de oplossingen!!!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan