Mail verzenden in Outlook vanaf andere locatie...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Beste luitjes,

Wegens privé omstandigheden ben ik mijn huis uitgegaan waar we een UPC internetverbinding hebben. Mijn Outlook 2007 werkt daar perfect. Echter woon ik nu bij mijn moeder (Planet internet) en daar heb ik wat problemen met het verzenden van email met Outlook 2007. Mail ontvangen gaat prima, maar verzenden niet. En ik heb ook geen zin om steeds te moeten inloggen op de webmail van UPC.

Iemand een idee wat ik moet wijzigen qua instellingen? Ik heb de volgende instellingen nog staan van mijn oude adres (UPC).

Type account: pop3
Server inkomende email: pop3.upcmail.nl
Server uitgaande email (SMTP): smtp.upcmail.nl

Kan iemand mij tips geven zodat ik hier toch normaal mail kan versturen?

Dennis

Bij je moeder heb je waarschijnlijk geen UPC als provider. UPC laat het alleen toe om via hun servers mail te versturen als je ook daadwerkelijk met hun verbonden bent. Voor je uitgaande verkeer moet je dus de smtp-server van de provider van je moeder invullen.

Je SMTP is niet goed..

Deze kan je vaak vinden in de help. Soms wijkt ie namelijk iets af van het standaard...

Anders de servicedesk van UPC bellen. Je betaald daar dik geld voor per maand :thumb:

Dus als ik het goed begrijp moet ik in dit geval voor de uitgaande mail gebruiken: mail.planet.nl? En dan zou het moeten werken?
Maar dan wordt de mail wel gewoon onder mijn naam en mailadres verzonden?

Dennis

Nee, soms komt het voor dat een provider een andere smtp gebruikt ..zoals smtp2.upc.nl

Planet is alleen de provider van je moeders internet...kan je dus verder vergeten. Dit is op te zoeken in je webmail van UPC vaak staat het in de helpfunctie.

Het kan ook nog zijn dat je een extra vinkje aan of uit moet zetten, zoals beveiligd webverificatie o.i.d

Ook dat staat in de help van de webmail van je UPC...

:thumb: Succes

Dus als ik het goed begrijp moet ik in dit geval voor de uitgaande mail gebruiken: mail.planet.nl? En dan zou het moeten werken?
Maar dan wordt de mail wel gewoon onder mijn naam en mailadres verzonden?
Dennis

Inderdaad, dan moet het werken. Afzender en mail adres blijft hetzelfde, je gebruikt alleen de smtp van Planet.

Sorry Centrino, maar wat jij zegt klopt gewoon niet. Zoals mini-rulez aangeeft heeft hij niets aan zijn instellingen veranderd sinds hij is verhuisd. Thuis werkte alles, zijn smtp van UPC is dus gewoon de juiste, zo ook zijn instellingen. Alleen laat UPC het niet toe dat je via hun servers mail verstuurt terwijl je met Planet verbonden bent. Geen enkele provider doet dat. Anders zou iedere willekeurige gebruiker via iedere willekeurige server mail kunnen versturen.

Laatst bewerkt:
Mensen,

Het is gelukt, hartelijk dank voor de tips. Weer wat geleerd.
Heb de uitgaande mailserver van mijn moeders account (mail.planet.nl) gebruikt ipv smpt.upcmail.nl. Dit werkt nu super. En mijn eigen naam, afzender en mailadres komt in beeld bij de ontvanger en bij beantwoorden ook mijn eigen mail adres.

Onderwerp kan wat mij betreft worden afgesloten.

Dennis

Goed zo!

Afsluiten kun je zelf door vraag op opgelost te zetten hieronder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan