Mail verzenden lukt niet bij andere provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
we hebben thuis upcmail.op mijn opleindg hebben we xs4all.heb rare is ik kan op mijn opleiding wel mail binnenhalen maar niet verzenden ik heb al gepropeerd smtp.xs4all.nl en poort 465 maar dat werkt ook niet:confused: hoe kan ik dit wel laten werken?
Ik kan natuurlijk webmail gebruiken maar ik wou live mail gebruiken.
 
Hallo,

Denk niet ligt eraan of hun dat dicht hebben getimmerd.
 
om spam tegen te gaan weigert upc uitgaande e-mails bij andere providers, tenminste, zo is het mij verteld.
 
Dat je kunt ontvangen, maar niet verzenden, is voor zover mij bekend altijd met maildiensten van Providers die opgehaald kan worden.
Dit in tegenstelling tot mail welke altijd op de sercvers aanwezig blijft als Hotmail, GMail etc.
Je moet ervoor achter je eigen Modem zitten om te kunnen verzenden.
Niet voor niets leveren zij dan ook Webmail!
 
Wat ben je in godsnaam aan het doen? Je probeert dus upcmail te verzenden via de mailservers van xs4all?? Lijkt me geen goed idee (en lijkt me ook niet toegestaan).
Doe het als volgt: Stel voor in je upcmail mailaccountinstelling in je mailprogramma het volgende in m.b.t. uitgaande post:
servernaam: smtp.upcmail.nl
poort: 587
Stel in dat je je met gebruikersnaam + wachtwoord moet aanmelden bij de mailserver (dat moet hetzelfde gebruikersnaam + wachtwoord zijn als je gebruik voor upcmail inkomende mail)
Zet ook aan dat je TLS/SSL als encryptie wilt gebruiken.

Tijs.
 
Als ik dat zo instel dan krijg ik de error:confused:



doe ik nog iets verkeerds?



deze staan ook goed neem ik aan?:)
 
In de eerste schermafdruk gaat het over ophalen van mail, niet over het versturen. Oftewel: Ik interpreteer het dat het versturen (zie mijn posting van eerder) nu gewoon werkt, maar dat jouw bedachte ophaal-instellingen (pop.upcmail.nl, poort 995, authenticatie, TLS/SSL) niet klopt.

En als ik een test doe naar pop.upcmail.nl op poort 995 dan werkt inderdaad niet.
Probeer eens de normale pop-poort, dus poort 110 ipv. 995, want die is (vanuit mijn locatie) wél bereikbaar. Hopelijk ook vanuit dat xs4all netwerk.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan