Mail verzenden met Gmail lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik heb sinds kort een mail adres van Gmail.

Het ophalen van de mails via outlook lukt wel maar het verzenden van een mail niet.

Ik heb het alsvolgt ingesteld:
Uitgaande e-mail (SMTP): 465
Inkomende e-mail(POP3) 995

Ik krijg de onderstaande foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxxxxx@gmail.com. Onderwerp 'asdfasdf', Account: 'pop.gmail.com', Server: 'smtp.gmail.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.7.0 Authentication Required', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78

Mijn provider is Planet.

Hoe los ik dit op ?

Jacco

En dit probleem doet zich ook voor op de computer van een kennis van mij dit een ADSL-abon. heeft, rechtstreeks van de KPN.

:(

Jacco

weet je zeker dat de uitgaande mailserver wel goed is ingesteld? Dit klinkt namelijk als een foute uitgaande mailserver

Bruce,

Je moet bij uitgaand de server van je huidige provider invullen. En daar ook de juiste poort bij zetten.
Bij mij is het dus smtp.wanadoo.nl en poort 25!!

Ja, bij mij is het gelukt, maar wat vul je in voor iemand die ADSL heeft van de KPN (dus geen andere provider ?)

Of zou dat het smtp adres van Planet zijn ?

Jacco

Probeer eens wat zou ik zeggen. Betwijfel of dat met smtp.planet.nl gaat........

Geplaatst door Raymond Bos
Bruce,

Je moet bij uitgaand de server van je huidige provider invullen. En daar ook de juiste poort bij zetten.
Bij mij is het dus smtp.wanadoo.nl en poort 25!!

Dit gaat niet werken (volgens mij, weet het niet 100% zeker, je kan misschien gelijk hebben), dan verstuurt hij hem via de mailserver van je provider, en dus niet via de mailserver vangmail en wordt hij dus helemaal geweigerd.

Als je goed leest zie je dat het bij Bruce al weer werkt op deze manier en bij mij ook al maanden;)

Laatst bewerkt:
Op mijn computer, en ik heb ADSL via Planet, is het wel gelukt. Ik heb bij SMTP nu de gegevens van Planet vermeld en dan lukt het.

Geplaatst door Raymond Bos
Als je goed leest zie je dat het bij Bruce al weer werkt op deze manier en bij mij ook al maanden;)

Ja sorrie zie het nu ja, toen hij dat berichtje neerzette was ik net dat bericht aan het typen van daar dat ik het nog niet gezien had. Wist inderdaad niet dat dit zo was, weet ik het nu in ieder geval

ik kan nu wel berichten versturen maar kan nix meer ontvangen :S krijg melding 0x800CCC0F

Uh...haak je in op deze vraag?
Gebruik je ook KPN??
Licht eens toe aub....

oplossing voor de uitgaande mail

men verstuurd via een secure port, dus moet men dat ook aangeven.
je moet bij internetaccounts van mail ook bij servers aanvinken:

voor deze server is verificatie vereist:

aanvinken is voldoende.
:D
dan werkt het zoals het bedoeld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan