mail verzenden vanuit een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo
Ik heb een email-veld in een record
In de form maakte ik een knop om naar deze email gegevens te sturen
dat blijkt te werken maar ik krijg als foutmelding:

mail.JPG

ik zie echter nergens een "email" keuze staan en ik wil graag mijn regulier mailadres gebriken ipv het mailadres dat aan het account van windows gelinkt is... hoe doe ik dat?

Bedankt
JP

Hoe probeer je te mailen? Laat de code eens zien.

De foutmelding duidt aan dat Outlook niet volledig geconfigureerd is op je computer. Gebruik je op die computer Outlook als mail programma of GMail?

@ Octafish
Ik heb een formulier (E_mail vanuit fiche) met een knop die onderstaande code lanceert
hierop 2 velden die ik (automatisch laat) invul(len)
om dan alles te verzenden

"Correspondentie" is een gegenereerd rapport

Code:
On Error GoTo Err_Email_Report_Click

Dim stdocname As String
    stdocname = "Correspondentie"
    DoCmd.SendObject acReport, stdocname, acFormatTXT, Forms![E_mail vanuit fiche]![TOBOX], , , Forms![E_mail vanuit fiche]![SUBJECTBOX], Forms![E_mail vanuit fiche]![MESSAGEBOX], 0
    DoCmd.Close
    DoCmd.Close

Exit_Email_Report_Click:
    Exit Sub

Err_Email_Report_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Email_Report_Click

@NoellaG
Geen van beide
Mijn provider is (voor België) Telenet en ik gebruik hun mailserver die dus eindigt op @telenet.be

Voor mijn privé mail gebruik ik ook telenet.be. Daar heb ik een Outlook mail profiel voor aangemaakt met een IMAP/SMTP account. Dit profiel kan dan gebruikt worden door mijn database mail. Je kan dat checken door Outlook te openen, naar de tab File te gaan en daar Account settings -> manage profiles te checken.

SendObject gebruikt de standaard mail instellingen, wat niet altijd jofel werkt. Wil je vanuit een webmail werken, dan kun je beter CDO gebruiken, of een Outlook sessie opstarten. Maar probeer SendObject te vermijden, is mijn advies.

@NoellaG

Kan je wat duidelijker zijn rond:

"Daar heb ik een Outlook mail profiel voor aangemaakt met een IMAP/SMTP account. Dit profiel kan dan gebruikt worden door mijn database mail. Je kan dat checken door Outlook te openen, naar de tab File te gaan en daar Account settings -> manage profiles te checken. "

Alvast bedankt

In de volgende menu vind je alle settings. Het is een hele tijd geleden dat ik alles instelde voor mijn account, maar ik heb daar indertijd hulp voor gevonden op de site van telenet.

Account Settings.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan