• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mail verzenden via excel probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nofx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nofx

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Beste mensen,

Ik heb een vraag betreffende het mail versturen met excel.

ik heb via deze website een mooi script gevonden (alle dank aan Justes) wat ik erg bruikbaar vond.

namelijk

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

Range("A1:I55").Select
    Application.ScreenUpdating = False
    Range("A2:I55").Select
    Selection.Copy
    Workbooks.Add
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll
    Columns("A:I").EntireColumn.AutoFit
    Application.CutCopyMode = False
     ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    With ActiveWindow
        .DisplayGridlines = False
        .DisplayZeros = False
    End With
    Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show
    ActiveWorkbook.Saved = True
    ActiveWorkbook.Close
    Application.ScreenUpdating = True
    Range("A1").Select

End Sub

Hij is iets aangepast ( zat een print functie bij )

Maar nu het probleem. Ik heb in het excel bestand een aantal option buttons zitten
en die kopieert het script niet mee.

wat voor code zou ik kunnen toevoegen om dit te verhelpen? zodat die het bestand zoals het is opstuurt

alvast bedankt...

Kan je die bewerking niet met de macro-recorder opnemen en vervolgens in je bestaande code er bij plakken?

Het kopieren van die buttons....als je de macro recorder aanzet en vervolgens de buttons kopieert, plak je daarna de zojuist aangemaakte code in je huidige code

Het kopieren van die buttons....als je de macro recorder aanzet en vervolgens de buttons kopieert, plak je daarna de zojuist aangemaakte code in je huidige code

Dus als ik het goed begrijp.. die option buttons kleine rondjes met puntjes erin.
kan ik ook handmatig recorden... maar paste die dan alles nog wel goed in dat excel bestand?
want volgens mij maak ik wel gebruik van pasteall.

ik heb vroeger namelijk met vb6 gewerkt (lang geleden) dat is toch iets anders dan dit.

Dus als ik het goed begrijp.. die option buttons kleine rondjes met puntjes erin.
kan ik ook handmatig recorden... maar paste die dan alles nog wel goed in dat excel bestand?
want volgens mij maak ik wel gebruik van pasteall.

ik heb vroeger namelijk met vb6 gewerkt (lang geleden) dat is toch iets anders dan dit.

Ik heb geen idee hoe het precies zit, daarvoor ben ik nog teveel beginner :D
Maar als je de macro-recorder aanzet:
Tools-->macro-->record new macro
en vervolgens rechtsklikt op je buttons -->copy
en plakt op de plek waar je m wilt hebben -->paste
en uiteindelijk de macro-recorder stopt
en dan in VBA de zojuist aangemaakte code opzoekt en in je huidige code plakt,
dan kan er toch niks mis gaan?
Dan doet je code precies hetzelfde na als wat jij net hebt voorgedaan.
Het enige waar je op moet letten is dat je in je code niet vergeet om eerst naar de desbetreffende worksheet te verwijzen, alvorens deze code wordt aangeroepen. Uiteraard kan je dit ook meteen opnemen met de macro recorder.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee hoe het precies zit, daarvoor ben ik nog teveel beginner :D
Maar als je de macro-recorder aanzet:
Tools-->macro-->record new macro
en vervolgens rechtsklikt op je buttons -->copy
en plakt op de plek waar je m wilt hebben -->paste
en uiteindelijk de macro-recorder stopt
en dan in VBA de zojuist aangemaakte code opzoekt en in je huidige code plakt,
dan kan er toch niks mis gaan?
Dan doet je code precies hetzelfde na als wat jij net hebt voorgedaan.

Dat zou kloppen maaar hetgeen wat de code doet is.": Hij kopieert alles in de excel sheet ( behalve me option buttons ) zet die in een nieuw excel sheet en importeert dat nieuwe excel bestand in outlook. dus ik denk niet helemaal dat dat gaat werken..

gok ik ...... wil niet zeggen dat ik het morgen niet ga proberen natuurlijk :> want wie weet

Dat zou kloppen maaar hetgeen wat de code doet is.": Hij kopieert alles in de excel sheet ( behalve me option buttons ) zet die in een nieuw excel sheet en importeert dat nieuwe excel bestand in outlook. dus ik denk niet helemaal dat dat gaat werken..

gok ik ...... wil niet zeggen dat ik het morgen niet ga proberen natuurlijk :> want wie weet

Dus de code kopieert eerst alles in een sheet en daarna weer in een nieuwe sheet? Dit vind ik niet terug in de door jou neergezette code. Maar succes dan met proberen, wellicht reageert een meer gevorderde exceller nog met een nuttige bijdrage ;)

edit: ik zie al dat ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen heb mbt het aantal keren dat er wordt gekopieerd, het valt op 2 manieren op te vatten

Laatst bewerkt:
Nou ja hij kopieert een een copie van dat excel sheet. in een outlook mail.

Kopieer de code maar eens onder een button...

misschien dat ik het verkeerd zie. sluit ik natuurlijk niet uit

Hallo NOFx,

Waarom wil je die option buttons mee verzenden, die zullen bij de ontvanger toch niet werken.

Gr Justes

Laatst bewerkt:
Waarom wil je die option buttons mee verzenden, die zullen bij de ontvanger toch niet werken.

En waarom niet? Alles uit het tabblad wordt toch gekopieerd?

Het zou kunnen dat er VBA code zit achter de option buttons (afhankelijk van hoe ze gemaakt werden), die zal niet mee gekopieerd worden. Maar door het kopiëren anders aan te pakken kan je dat misschien ook wel voor mekaar krijgen.

Wigi

Hallo Wigi,

Ook al zouden de butons mee verzonden worden dan nog zijn ze onbruikbaar, omdat alleen het blad verzonden wordt zonder achterliggende Modules. Als NOFx nu een bestandje plaatst kan het misschien als nog opgelost worden.

Gr Justes

Hallo Wigi,

Ook al zouden de butons mee verzonden worden dan nog zijn ze onbruikbaar, omdat alleen het blad verzonden wordt zonder achterliggende Modules. Als NOFx nu een bestandje plaatst kan het misschien als nog opgelost worden.

Gr Justes

In orde, dat was ook hetgeen ik bedoelde in mijn vorige post.

Hallo NOFx,

Gr Justes

Hey Ik stuur dit bestand mee dan snap je meteen hoe en wat ..

Gebruik voor die dit bestand.. ( het is een enquete ) een punt vijf schaal heb die option buttons gegroepeerd zodat je per vraag 1 van die 5 puntjes kan kiezen. als je hem dan opslaat en later opent zie je dat hij de punten onthoud.
omdat ik voor deze enquete zo snel mogelijk response wil hebben dacht ik de oplossong van justes te gebruiken .... alleen kopieert hij dus niet die option buttons ( waar het om draait )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo NOFx,

Je zult een andere manier van invullen moeten verzinnen, omdat ook de retoer verzendknop niet zal werken, er worden immers geen modules mee verzonden.
Ook al verstuur je het hele bestand, dan kan de verzendknop wel gebruikt worden maar dan zul je hem toch ongevuld weer retoer krijgen.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan