mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannebok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Hoi,

Ik heb een IMac en maak gebruik van outlook Express 5 voor Macintosh. Ik mailde altijd via Zonnet (versatel). Nu ben ik overgestapt naar Speedlinq. De modem die ik kreeg was voorgeconfigureerd. Het lukt nu wel om mail op te halen maar verzenden lukt niet meer. Alleen online wel, dus niet via outlook. Heeft iemand tips over wat ik fout doe? Of anders in moet vullen in het programma?

www.macosx.nl ;)

Ik heb ook mac en had er ook last van met @home dat ik in 'Mail' wel kon ontvangen maar niet kon verzendne.

Met 'Thunderbird' van mozilla heb ik geen enkel probleem en werkt ook goed!
www.mozilla.org

succes

reactie op rimsic

dank voor je reactie,

Ik heb Mozilla gedownlaod en het mailen gaat beter nu. Ik heb alleen nu een mozilla-versie die ook browser is. Hoort dat zo? Is het altijd twee-in-één? En die browser die doet het maar slecht. Doe ik nu weer iets anders verkeerd of moet ik dit maar accepteren? En gewoon Explorer als browser blijven gebruiken? Mijn IMac werkt met MacOs 9.2... (geloof ik, in ieder geval geen MacOs X, dat kan hij niet aan...)

Of had ik 'Thunderbird' moeten hebben? En weet je ook wat het verschil dan is?

JB

thunderbird moest je hebben.... alleen thunderbird. dat stond toch in mijn vorige bericht? En die browser werkt als het goed is niet minder goed.. maar omdat je misschien een macosx versie hebt gedownload....?

Download thunderbird voor os 9 (als die bestaat)

Dank je weer voor je reactie! Fijn dat je meedenkt...

Thunderbird bestaat, volgens mij, alleen in versies voor MacOs X helaas, dus ik doe het wel met de hele Mozilla. Waarschijnlijk heb ik toch iets verkeerd ingevuld ergens, dat hij als browser raar doet, want ik heb wel de versie voor MacOs 9. ... opgehaald. Bij het bezoeken van sites krijg ik alleen maar een beetje 'plain-text' die er niet uitziet als een site... (Maar zoals je waarschijnlijk al doorhebt, ben ik geen wonder op het gebied van computers.)

JB

opgelost

Hoi,

Ik heb uiteindelijk de nieuwste versie van Outlook Express, die op mijn systeem kan draaien, gedownload en geïnstalleerd. (En dus Mozilla weer afgeschaft.) Daarin heb ik de nieuwe server als hoofd-mail-account ingesteld, met alle gegevens van de nieuwe server. Daarmee kan ik nu wèl mail ontvangen en versturen.

Verder heb ik mijn 'oude' mailadres als extra account ingevoerd. Hierbij zijn de 'receiving mail' (pop3) gegevens die van de betreffende, oude server. En de 'sending mail' (SMTP) gegevens die van de nieuwe server.
En alles werkt nu gelukkig weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan