Mail verzonden van een SMTP server doorsturen naar ander account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

862561

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
L.S.

Bij hostnet heb ik een mailadres lopen. Nu wil ik verstuurde mail

Is het mogelijk om mailverkeer dat ik op computer A verstuur via outlook en smtp.hostnet.nl via deze server 'af te vangen' en de verstuurde mails op computer B/of op een webbased emailserver (bijvoorbeeld hotmail account) binnen te krijgen?

Voorbeeld:

Ik verstuur thuis met outlook een mail naar jantje@voorbeeld.nl. De uitgaande server is smtp.hostnet.nl
op mijn werk wil ik de verstuurde mail (die dus niet via webmail verstuurd is) nog terug kunnen lezen.​

Ik benadruk hierbij dat het het mijn inziens lastig is omdat ik fysiek moeilijk bij computer A kan komen. Waardoor het nagenoeg onmogelijk is dit via outlook te regelen. Ik zoek dus een oplossing gebaseerd op de mogelijkheden van de mailserver van hostnet.

Is dit mogelijk? zo ja, hoe?

Gr. 862561

eh... je kan alles gewoon standaard cc'en...?
volgens mij zit er in outlook een optie (onder de wizard regels) om dat automatisch te doen

naar jezelf, bedoelt madmuppet.

Als de aangeschrevene niet hoeft te weten dat je jezelf een CC hebt gestuurd,
doe je dat natuurlijk met BCC.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie voor het snelle reageren.

Echter ik doel meer op een optie om het niet via Outlook of liever nog niet via Computer A (uit voorbeeld), maar alleen via computer B te doen.

Laatst bewerkt:
Je vroeg eerst of het mogelijk was om het op B binnen te krijgen (te ontvangen dus).
Dat kan dus door de mail aan jezelf te CC'e en op B te ontvangen.

Je haalt bovendien twee dingen door elkaar:
- gebruik van Outlook
- gebruik van computer A of B

Wat wil je nu eigenlijk: per se geen Outlook of per se vanaf B verzenden/ontvangen?

Alles kan vanaf B: zowel verzenden als ontvangen
- moet je alleen zorgen dat er een emailprogramma op staat
- moet je in dat emailprogramma je gebruikersgegevens invoeren

Alles kan met Outllok maar ook alles kan zonder Outlook
- je zou bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van Mozilla Thunderbird

Ja en nee. Ik bemerk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest bij de uitleg van de situatie.

Computer A genereert automatisch mails met data uit lopende testen die via de server van smtp server van hostnet worden verzonden. is het mogelijk om 'in te prikken' op die smtp server of in iedergeval op die uitgaande gegevensstroom? Zodat ik op een andere locatie, met computer B de verstuurde mails kan ontvangen (zonder cc/bcc of andere instellingen in het mailprogramma van computer A te gebruiken)? Het gaat dus om de gegevensstroom die na computer A plaats heeft.

Het is helemaal niet 'my cup of tea' dus ik hoop meer duidelijkheid te hebben gegeven, zo niet dan hoor ik het graag.

Dit is dus gewoon standaard: versturen van mails vanaf een computer/werkplek/whatever.

Hoezo inprikken op een smtp-server? Je wilt toch ontvangen?
Het doel is ontvangen op computer B. Da's dus ook gewoon standaard.

Situatie:
  • A verstuurt mails naar jou als ge-adresseerde (bijv. naar 862561@example.com).
  • Jij (862561) werkt op B

Waarom zou jij niet op B gewoon die mails kunnen ontvangen?

Of je hebt nog steeds niet goed uitgelegd wat het probleem is
Of ik begrijp het niet goed.

Ik ben er zo in verstrikt geraakt dat ik dat vrij essentiele detail niet genoeg heb uitgelicht. nogmaals een aanvulling.

Inderdaad computer A verstuurd mail, niets bijzonders aan. De mails worden verzonden naar computer X, Y of Z (dat was ik dus vergeten te vermelden). Dit is een range aan mailadressen die random wordt gekozen (maar dat doet er ff niet toe).

Graag zou ik die mails die van computer A naar X, Y of Z worden verstuurd afvangen met computer B. Willekeurig naar welk adres X, Y of Z. Vanwege de aard van de testen zou ik dit bij voorkeur doen nadat de mails computer A 'hebben verlaten', bij de smtp server dus. Nu weet ik niet of dat mogelijk is en hoe ik dat zou moeten instellen.

Hindert niet, we komen er wel.

Ben je nu helemaal betoetert. Dat is wel degelijk relevant.

Ik begrijp nu tenminste waaruit het probleem bestaat
en waarom jij die (vanwege die random zending) die mail zelf niet krijgt en niet kunt sturen.

Maar in die hoek zou je misschien wel de oplossing moeten zoeken.
Is er helemaal niets te sturen aan dat mail-proces?
Kun je naast de random adressen niet een vast adres toevoegen?

Desnoods zou naast het "random-mail" proces de zaak zo geprogrammeerd moeten worden dat dezelfde mail naar een of enkele vaste adressen wordt verstuurd.

Op dit gebied ben ik wel een beetje betoetert ja :-)

Het is niet mijn intentie om nog aan dit mailproces te sleutelen. Gezien de tijd die dit heeft gekost en de beschikbare downtime tussen de (reeds lopende) tests door.
Ik hoop nog steeds dat het mogelijk is om het stuk als blackbox te blijven beschouwen en de outputstroom 'op te vangen', het gaat immers allemaal via één pad naar buiten tot aan de smtp-service (toch?).

Digital Signage

Hi viewers,
keywest-logo.gif

Timeliness of messages and availability of your intended audience may be the most fundamental reasons digital signage is effective. Two of the most basic reasons digital signage makes sense as a communications medium are its timeliness and availability.For more details visit @ http://www.keywesttechnology.com/products/digital-signage.html

@sjaakiedebakker Graag een eigen vraag maken, het is niet toegestaan om in iemand anders zijn vraag jou probleem aan de orde te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan