mail voor windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawk1

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
29
Heb net een nieuwe notebook met windows 7 prof.
Kan geen mailprogramma ontdekken.
Heb begrepen dat er geen mailprogramma bij windows 7 word geleverd.
Wil echter geen gebruik maken van Windows Live.
Kan ik ook een windows mail van Vista gebruiken of outlook express van XP??
Zo ja, hoe dan ??

m.vr.gr.

Louis
 
Nee beide is niet mogelijk.
Je kan alleen outlook gebruiken (2007)
 
Heb Thunderbird geinstalleerd, werkt prima.
Alleen nu nog effe uitzoeken hoe ik mijn mailbestanden overzet van windows mail naar mijn nieuwe email programma.
Iemand nog een idee ?
 
Heb Thunderbird geinstalleerd, werkt prima.
Alleen nu nog effe uitzoeken hoe ik mijn mailbestanden overzet van windows mail naar mijn nieuwe email programma.
Iemand nog een idee ?

Installeer op je oude PC ook Thunderbird, daarna kun je importeren. Hierna via het programma Mozbackup de thunderbirdgegevens veiligstellen en op een USB Stick zetten. Op je nieuwe PC ook Mozbachup installeren en het TB profiel terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Installeer op je oude PC ook Thunderbird, daarna kun je importeren. Hierna via het programma Mozbackup de thunderbirdgegevens veiligstellen en op een USB Stick zetten. Op je nieuwe PC ook Mozbachup installeren en het TB profiel terugzetten.
TS vraagt om hulp bij het overzetten van Windows Mail naar Thunderbird, niet van Thunderbird naar Thunderbird.

Hoe je kunt overzetten staat op Mozillazine:

Windows Mail (aka Windows Live Mail)

* Import to Thunderbird:

Windows mail stores the messages as .EML files. They are normally stored within the C:\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail directory. If you can't find them look in the Tools -> Options -> Advanced -> Maintenance -> Store Folder to find where Windows Mail stored them. You can use the ImportExportTools extension to import .EML files. It lets you select multiple .EML files at the same time.

Export the contacts using the Windows Contacts program as a .csv file. You can import it using Tools -> Import -> Address books -> Text Files
* Export from Thunderbird:

Export the messages as .EML files using the ImportExportTools extension.
 
TS vraagt om hulp bij het overzetten van Windows Mail naar Thunderbird, niet van Thunderbird naar Thunderbird.
Juist en dat gaat het gemakkelijkst door Thunderbird op de oude machine te zetten en daarna te importeren etc.
 
Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit waar de bestanden staan, je zult ze toch moeten kopiëren.
 
Laatst bewerkt:
Niet zonder slag of stoot, maar na een middagje proberen toch gelukt.
Ging niet van een leien dakje (misschien toch nog wat fout gedaan )
Net voordat ik het wou opgeven, wonder boven wonder alles overgezet.

Hartelijk dank voor de tips !!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan