Mail werkt niet meer door Norton...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Als ik mijn pc opstart, krijg ik de volgende melding van norton..:

NOrton Internet worm protection heeft ontdekt dat een extern systeem toegang probeert te krijgen tot uw computer

Als u een programma hebt gestart waarvoor internettoegang nodig is bijv. een online game of een programma waar het delen van bestanden of expresberichten klikt u op toestaan zodat het programma kan worden voortgezet

Het volgende pad wordt aangegeven:
C:\Program Files\M...\MSNMsgr.Exe Bestandsnaam MSN Messenger

Maar hoe moet ik dit nu tegengaan, want ik krijg het al vier dagen lang.. en kan dus dan geen mail ophalen...

ik heb met hitmanpro mijn systeem gescand op spyware etc..

Hoe krijg ik norton zo ingesteld dat ik weer gewoon mijn mail binnen kan halen en toch beveiligd kan blijven???

de makkelijkste oplossing is msn messenger even uninstallen en daarna opnieuw installeren,
en dan wel de eerste keer bij openen als norton begint te mekkeren dan moet je msn toestaan en dan de toepassing altijd uitvoeren kiezen.

k heb nu op Toestaan ipv Blokkeren gedrukt, maar ik kreeg daarna een "Overrun error" in beeld. Mail werkt nog steeds niet...

ik zie bij norton 2005 wel de mogelijikheid om de controle over de wormen uit te schakelen.. is dit aan te raden als de firewall van windows ook al aanstaat? Of moet die echt aan blijven staan??

Even een vraagje tussendoor, is het de NIS 2005? Dan moet de XP firewall wel uitstaan wil je nog fatsoenlijk kunnen internetten.

alleen norton anti virus 2005... moet die dan ook uit... ???? bij een andere pc van mij heb ik absoluut geen problemen mee... dat is dan toch vreemd..

Nee, maar als je de NIS had gehad is de firewall van XP niet nodig, NIS is antivirus en firewall ineen, is dus bij jou niet van toepassing.

dit is de eerste melding die we krijgen...

als we dan op toetaan klikken krijgen we de volgende foutmelding...

en hierna verdwijnt het icoontje van nav 2005... en dan kun je daarna geen mail meer binnenhalen.. hellup... we worden gek...

Heb je al eens gekeken bij de configuratie van Norton firewall/programma's? Als daar toestaan staat is er, lijkt mij, werkelijk iets aan de hand.

Blokker Messenger eens.
Kijk of Messenger in taakbeheer staat bij processen.
Schakel Messenger uit.
Race dan naar de map program files/ messenger en noem de map (is het makkelijkst) even naam+EVENWEG.
Kun je het niet vergeten.

Nu heb je Messenger even gekild. Start nu eens opnieuw op en kijk of je die melding weer krijgt

Laatst bewerkt:
dan krijg ik die melding niet... had messenger eraf gegooid... toen deed alles het perfect..
toen ik op toestaan geklikt, en toen stond msn in de lijst bij norton-beveiliging tegen internetwormen-programmabeheer netjes in het lijstje met alles toestaan.. en toch sluit norton af na het starten van msn.. en kan ik daarna geen mail meer binnenhalen..
ik vind het zo vreemd dat dit op deze pc aan de hand is... op mijn eigen pc heb ik precies dezelfde software en heb ik helemaal geen problemen..

Wat staat er bij jou bij
Klik op Norton/Indringingsdectectie/Autoblock/Uitsluitingen?

Je zou MSN eens in de vertrouwde zone kunnen plaatsen. Ik vind het wel vreemd, MSN loopt bij mij ook, en inderdaad geen problemen. Ergens moet op de een of andere manier een blokkade zijn opgericht in de instellingen.

ik zit nu niet achter die pc.. vanavond gaan we denk weer verder als ze thuis zijn..
en ik vind het ook heel vreemd, want ik heb het al maanden perfect draaien.. en bij mij heeft norton volgens mij nooit gemeld dat msn een probleempje veroorzaakt..
als ik meer weer zal ik het plaatsen..
thanks voor meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan