mail wordt niet verzonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter akan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

akan

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Als ik in Outlook 2010 via een andere verbinding dan thuis een mail wil versturen, wordt dat niet verzonden en blijft het in mijn postvak uit.
Zelfs als ik het handmatig verzend, gebeurt dat niet. Het fijne 'help' (dus niet) van MS geeft geen antwoord.
Wie wel?!!

Hey,
Heb je al geprobeerd om op get/send te drukken ofzow? :P
En was de verbinding wel goed bij het versturen?En bij welke e-mail provider zit je als ik vragen mag? :)

Thuis heb je waarschijnlijk een andere provider dan op je werk en dus een andere smtp-server. Daar zit m t probleem, tenminste, als je bijv je eigen laptop mee neemt naar je werk...

Je zult bij "uitgaande server" een 2e serveradres moeten ingeven. heb je thuis bijv ziggo, dan is dat smtp.ziggo.nl en heb je op je werk bijv kpn, dan is dat smtp.kpn.nl of zoiets. Die gegevens haal je van de site van je provider(s).

Laatst bewerkt:
... tenzij je een webmail-account als Gmail onder Outlook hebt ingesteld, want daar zitten zowel de inkomende áls de uitgaande mailserver bij Gmail zelf (pop- resp. smtp.gmail.com)

gmail.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
...waarvan akte...
Maar het probleem van TS doet me toch denken in de richting die ik aangaf... :confused:

Ja, nee ... zondermeer.
Maar het is precies de reden waarom ik heel lang Gmail ben gaan gebruiken. Nergens problemen meer met mijn laptop op meerdere andere lokaties.
Prima IMAP-functionaliteit
Een hele goeie spamfilter.
En goed onder te brengen in Outlook, i.t.t. @Live of @Hotmail (nota bene eigen produkten van microsof) die eigen structuurtjes aan Outlook toevoegen t.b.v. het afhandelen van mail ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Thuis heb ik idd ziggo en heb mijn uitgaande mail ingesteld als smtp.ziggo.nl
Maar als ik via een andere provider verbinding heb (bijvoorbeeld via een gratis wifi) dan hoef ik dat toch niet te wijzigen?!

Jawel hoor. Je verstuurt mail middels de smtp server van de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt...

Heel simpel. Een vreemde SMTP server wordt door een andere provider vaak niet geaccepteerd vanwege gevaar voor spam. That's all. De ene provider staat het wel toe, de andere niet.

Snijworst heeft het dus bij het rechte eind

Laatst bewerkt:
Heel simpel. Een vreemde SMTP server wordt door een andere provider vaak niet geaccepteerd vanwege gevaar voor spam. That's all. De ene provider staat het wel toe, de andere niet.

Snijworst heeft het dus bij het rechte eind

1. Moet je toch eens uitleggen hoe dat dan zit met Gmail
2. Wát heeft @Snijworst precies 'bij het rechte eind'?

Want met deze reactie wek je de suggestie dat anderen het 'niet bij het rechte eind' zouden hebben. Maar waarin of waarmee dan maak je niet duidelijk .... vreemd.

Vanveelen:

1. Geen idee.

2. Dat je met een vreemde SMTP server meestal geen mail kan verzenden. Met andere woorden: Mijn ISP telenet staat niet toe dat ik mail verstuur met mx.signet.nl als smtp server.

Maar als jij denkt dat het anders is, prima. Ik weet zeker dat dit de reden is.

Laatst bewerkt:
@Error,

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik dacht even dat je mijn reactie in twijfel trok ..... ;-))
Overigens: je kunt online - bij de instellingen voor Gmail - IMAP inschakelen, maar dat hoeft niet.

@Error,

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik dacht even dat je mijn reactie in twijfel trok ..... ;-))
Overigens: je kunt online - bij de instellingen voor Gmail - IMAP inschakelen, maar dat hoeft niet.

Ok, knuffel :). Overigens accepteert signet.nl wel weer vreemde SMTP servers.

Ik denk dat de reden is dat gmail wel werkt is:

- ISP's blokken de GMAIL smtp adressen niet

En misschien vanwege deze instellingen. Vooral de onderste: Use same setting as incoming server. I don't know...

addadvancedsettingsoutlook20106.png

outgoingserverdetailsoutlook20107.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan