Mailadres veranderen Windows account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Op mijn pc sta ik standaard ingelogdals administrator op een oud mailadres van hotmail. Ik wil dit wijzigen naar een ander mailadres.

Helaas, als ik klik op Start -- plaatje profiel ---> manage my account settings kom ik op 'your info' en dan --> 'manage my microsoft account' en voila er opent zich een internetvenster met daarin nieuwe gegevens (andere foto, ander mailadres). Dus niet de gegevens zoals ik sta in Windows lijkt het.


Als ik in de internetbrowser dan nog wissel van account kan ik wél naar het desbetreffende account gaan, SUPERONDUIDELIJK dus weer.

Máár ik kan alsnog mijn mailadres niet veranderen want die bestaat al onder een ander account. En ja, dat klopt want ik wil de verschillende accounts opschonen/samenvoegen et cetera.

Dus dán is de vraag: hoe kan ik de favorieten, mapjes, instellingen et cetera van dit huidige account met oud mailadres migreren/overzetten naar het andere account (of andersom)? En daarna alsnog verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Een account gekoppeld aan 1 email adres lijkt me echt uniek, dus imho kun je een verhuizing vergeten.
Maak er een lokaal account van, zie forum, is vaker voorbij gekomen en je kunt dan met de pc/laptop doen wat je wilt EN onafhankelijk ook met je MS mail accounts.
 
Een account gekoppeld aan 1 email adres lijkt me echt uniek, dus imho kun je een verhuizing vergeten.
Maak er een lokaal account van, zie forum, is vaker voorbij gekomen en je kunt dan met de pc/laptop doen wat je wilt EN onafhankelijk ook met je MS mail accounts.

Wat is het voordeel van een lokaal account dan met deze issues? Dan kan ik toch juist niet synchroniseren? Of bedoel je dat het mailadres dan niet meer relevant is/uitmaakt?

Ik heb nu een laptop op account 1 (nieuw) en een pc op account 2 (oud). Op pc heb ik onder meer favorieten in Edge die ik gesynchroniseerd wil hebben op account 1 van de laptop. Lijkt mij handig om oude account te verwijderen zodat ik voortaan alles op het nieuwe account doe.
Ik heb nu een backup weten te maken van allerlei zaken op account 2/oud dus in principe kan die gewoon weg, maar dit is een administrator account en ik zie nergens hoe ik dit om kan zetten of verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan