Mailadresboek Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Help, in welke directory staat in Windows XP het mailadresboek van Outlook Express opgeslagen.
Het heeft toch de extensie *.wab ? Ik wil het backuppen, maar vind het niet.

Het kan veel eenvoudiger.

Open je adresboek, kies dan: Bestand / Exporteren / Adresboek (Wab)...

Oke, dat lukt. Maar krijg alleen de melding dat exporteren is gelukt, maar weet dan nog niet waar het adresboek staat. Als ik zoek met *.wab krijg ik het ook niet te zien.

Ik weet niet wat de standaard locatie is in XP, wat je kunt doen is het nog een keer exporteren en dan kijken waar het wordt opgeslagen.

Je kunt ook zelf een locatie opgeven die je makkelijk terug kunt vinden.

Ik sla zulke dingen altijd op een andere partitie op.

Dat is het nu juist, ik kan zelf geen locatie opgeven(Zie naderhand ook niet waar het wab-bestand naar tie is gekopieerd) en ik krijg alleen maar de melding exporteren gelukt.

Als je exporteert kun je bovenaan toch een locatie kiezen?
========================================

Sla uw adressenbestand op
Wanneer u een kopie maakt van uw post, wordt het adressenbestand niet automatisch mee gekopieerd. Dat is namelijk niet alleen maar een onderdeel van Outlook Express, want u vindt het ook als u klikt op Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Adresboek. Doet er niet toe, u kunt vanuit Outlook Express gemakkelijk een kopie van het adresboek maken.

Dat gaat zo: klik in de bovenbalk van Outlook Express op Adressen. Klik op Bestand > Exporteren > Adresboek (WAB)… Zoek in de nu zich openende dialoogbox de map op die u eerder hebt gemaakt Backup/Outlook Express/Adresboek. Sla daar het bestand op als adresboek.wab. Mooi zo, dat vergeet u nooit meer.

========================================
Bron: http://www.grafimix.nl/tips/backup_post.htm

Bedankt, het wab bestand staat overigens in :

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan