mailadressen capteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Krist
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Hallo,

Ik ben lid van een vereniging en heb hier een mail gekregen waarbij in cc een heleboel adressen stonden van andere verenigingen. Bestaat er een truc om die mailadressen zonder over te schrijven binnen te brengen in mijn contactpersonen (outlook)?

gr
Krist

outlook contactpersonen

selecteer 1 persoon en klik dan met je rechtermuistoets voor opties

En dan?

Je bedoelt: "Toevoegen aan contactpersonen in Outlook".
"Opties" is geen eens een menuoptie.

Dit voorkomt gelukkig overtypen maar ik neaam aan dat er gezocht wordt naar een manier om -alle- adressen toe te voegen tegelijk.

Anders even toelichten wat je bedoelt aub :).

Laatst bewerkt:
Outlook contactpersonen

Er moet een optie zijn "automatisch toevoegen aan contactpersonen van e-mails welke ik ontvang", maar kan hem zo snel niet vinden

Er moet een optie zijn "automatisch toevoegen aan contactpersonen van e-mails welke ik ontvang", maar kan hem zo snel niet vinden

Voor zover ik weet doel jij op een optie binnen Outlook Express, en niet Outlook, en is deze optie alleen voor het beantwoorden van E-mails en niet het ontvangen.
attachment.php

Correct me if I'm wrong :).

Bijlagen

• mail.png
    mail.png
    36,3 KB · Weergaven: 91
Hoi,

Hoe zijn de adressen van elkaar gescheiden met ; ofzo

kan je ze allemaal in 1 keer selecteren in kladblok gooien en opslaan
en dit weer in outlook importeren.

zomaar ff een idee hoor. geen idee hoe dat er uit ziet wij krijgen altijd netjes de post binnen.

Hoi,

Hoe zijn de adressen van elkaar gescheiden met ; ofzo

kan je ze allemaal in 1 keer selecteren in kladblok gooien en opslaan
en dit weer in outlook importeren.

zomaar ff een idee hoor. geen idee hoe dat er uit ziet wij krijgen altijd netjes de post binnen.

Puntkomma. Maar Outlook geeft niet altijd E-mail adressen weer dus dan zou je alsnog veel tijd kwijt zijn met filteren.
Daarbij neem ik aan dat deze persoon ook naam/achternaam wil invoeren, dus dan zou je dit apart in je .TXT op moeten geven.

Nu heb ik dit nog gevonden

Contactpersonen in Outlook
Outlook heeft heel veel slimme functies die een sluimerend bestaan leiden. Tips om uw Outlook-gebruik te optimaliseren.

Tip 85. Persoonlijk Adresboek
Als u regelmatig per e-mail correspondeert met dezelfde mensen, is het handig als u hun e-mailadres niet iedere keer opnieuw hoeft in te typen. U kunt hun e-mailadres en een hele waslijst aan andere gegevens opnemen in ‘Contactpersonen’. Overigens kunt u dat adresboek ook openen als u Outlook niet heeft geopend. U kiest dan ‘Start/Zoeken/Personen’. Vervolgens kiest u in het venster dat dan te voorschijn is gekomen voor ‘Contactpersonen’ en u vult enige zoekcriteria in.

Tip 86. Slepend toevoegen
Wilt u de afzender van een ontvangen emailbericht toevoegen aan uw ‘Contactpersonen’, dan kunt u het bewuste e-mailtje naar ‘Contactpersonen’ slepen. Outlook zal dan zelf het venster voor het toevoegen van een Contactpersoon openen waarbij het emailadres van die contactpersoon al is ingevuld.

Tip 87. Snel adresseren van uw e-mail
U moet een emailbericht sturen naar iemand die al bij uw ‘Contactpersonen’ staat? Sleep die bewuste Contactpersoon gewoon naar ‘Postvak Uit’. Er wordt dan een venster voor een nieuw emailbericht geopend waarbij het emailadres van die contactpersoon al is ingevuld.

Tip 86. Slepend toevoegen
Wilt u de afzender van een ontvangen emailbericht toevoegen aan uw ‘Contactpersonen’, dan kunt u het bewuste e-mailtje naar ‘Contactpersonen’ slepen. Outlook zal dan zelf het venster voor het toevoegen van een Contactpersoon openen waarbij het emailadres van die contactpersoon al is ingevuld.
Dat klopt.
Helaas werkt dit niet voor meerdere personen (vanmiddag al uitgeprobeerd :)).
Buitendat krijg ik het adres ingevuld bij "notities". Bij jou anders?

Laatst bewerkt:
outlook

Klopt, verder heb ik alles opgezocht maar kan je niet met meerdere info helpen op dit tijdstip.

Hallo,

Dat zijn vlugge reacties.
Ik wil dus inderdaad alle mailadressen die in CC staan apart in map van mijn contactpersonen plaatsen. Dus als afzonderlijke contacten.

Met het slepen van geselecteerde adressen naar een map voegt hij ze toe als groep. (zou een tssoplossing zijn.)
Ik werk met outlook 2007.
Bestaat er geen aparte software voor?
Het mailadres staat er idd net altijd bij.
Hetzelfde stelt hem ook aals de mailadressen gewoon bij 'Aan' staan.

Ik zou graag alle mailadressen in één keer toevoegen.

gr
Krist

Ik weet zo geen oplossing, helaas.
Het enige wat ik mij kan bedenken is om te werken met een ander programma dat dit wél kan (welke weet ik niet) en dan zo de adressen importeren.

Iemand een idee van een programmaatje? Of een andere oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan